Ijesztő üzenetet kapott jó néhány Google Pay felhasználó

Néhány napon belül rendezte a félreértést a Google.

Rengeteg felhasználót ért váratlan meglepetés a múlt hét folyamán, amikor olyan e-mailek jelentek a postaládájukban a Google Pay-től, miszerint sikeresen adtak hozzá a fiókjukhoz egy új kártyát – írja a Bleeping Computer.

Az értesítés hatására sokan pánikba estek, aggodalmukat pedig a közösségi médiában is kifejezték: a probléma a Google támogatási oldalán is gyorsan trendingelt. A helyzetet tovább bonyolította, hogy az e-mailt lekattintva sokan azt láthatták, hogy az új kártyák közül sok, bár valós és hozzájuk tartozik, már régen lejárt.

Néhány nappal később aztán a Google újabb üzenetet küldött az érintett felhasználóknak, amelyben kijelentették, hogy az előző e-mailes értesítés egy véletlen hiba következménye volt és az embereknek nincs okuk az aggodalomra:

Elképzelhető, hogy egy vagy több e-mailt kapott arról, hogy új fizetési módokat adtak hozzá Google-fiókjához. Ezek az üzenetek egy hiba következményei voltak, amelyet megoldottunk. Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Nem fértek hozzá illetéktelenek a Google-fiókjához, így a fiókja és egyetlen információja sem került veszélybe. A fizetési módokat bármikor áttekintheti Google-fiókjában.

A lap szerint fontos, hogy a felhasználók rendszeresen vizsgálják felül a Google-fiókjukban és a hasonló digitális pénztárcatermékeikben megadott ​​fizetési módokat és tranzakciókat. Ha ezek közül bármi nem stimmel vagy lejárt, érdemes mielőbb cselekedni.