Fontos, csalóktól védő új funkcióval bővült az OTP MobilBank

Az alkalmazásban ellenőrizhető, hogy tényleg a banktól hívnak-e.

Remélhetőleg már kevesen akadnak hazánkban, akik ne hallottak volna napjaink egyik legelterjedtebb csalássorozatáról, mikor csörög a telefon, valaki egy bank ügyintézőjeként mutatkozik be, arról tájékoztatva, hogy jelentős összeget emeltek le a hívott fél számlájáról, és segítségként olyan megoldásokat kínál, amik lényege, hogy bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat csaljanak ki, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást töltetnek le az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.

Az ilyen jellegű átverésekről a 24.hu is többször cikkezett, beszámoltunk például arról, nálunk hogyan próbálkoztak háromszor is csalók, amit kiegészítettünk azzal, mik utalhatnak arra, hogy éppen bűnözők akarnak megszabadítani a pénzünktől.

Bár a hatóságok és a bankok is rendszeresen próbálják felhívni a figyelmet az egyre meggyőzőbb és egyre leleményesebb telefonos csalókra, még mindig akadnak esetek, mikor sikeres az átverés, és az áldozatot nagyon komoly anyagi kár éri – a közelmúltban például egy keszthelyi nőtől szereztek meg így 19 millió forintot.

Ahogy korábbi cikkünkben is írtuk, egy ilyen hívás esetében minden nagyon gyorsan történik, az „ügyintéző” azonnal a lényegre tér, és még akkor is meg tudni fagyni a vér az ember ereiben, illetve könnyen beüthet a pánik, ha a hívott fél amúgy tisztában van azzal, hogy manapság egyre elterjedtebbek az ilyen jellegű csalások.

Az OTP MobilBank új funkciója viszont már segít abba, hogy gyanús hívás esetén kideríthessük, hogy át akarnak-e verni.

Ilyenkor az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját név melletti ikonra) kattintva ellenőrizhető, hogy valóban a hitelintézet munkatársa beszél-e a vonal másik végén. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is azonnal ellenőrizhető. Így amennyiben az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

Ha nem az OTP ügyfele, de kíváncsi rá, hogy milyen jelek utalnak arra, hogy telefonos csalók próbálkoznak önnél, érdemes elolvasni a cikkünket, amiben banki szakemberrel beszéltük át az átverés folyamatát és a gyanús mozanatokat.

Kapcsolódó
Háromszor próbáltak kifosztani telefonon, de vannak jelei, hogy csaló beszél a vonal másik végén
Szakértővel jártuk körbe, mire kell figyelni, ha telefonon megkeresik egy gyanús utalásra hivatkozva.