Érdemes odafigyelnie, ha vásárolni készül mostanában a neten

Mindannyian szeretnénk pénzt spórolni karácsony előtt, de ennek sírás lehet a vége.
Kapcsolódó cikkek

Miközben európai lakói a még mindig tomboló koronavírus-világjárvány okozta elbocsátások miatt szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, és ezzel egy időben a társadalmi távolságtartási előírások eredményeképp kevesebb időt töltenek a fizikai üzletekben, egy kutatás feltárta, hogy a fogyasztók hajlandók nagyobb kockázatot is vállalni a személyes adataikkal kapcsolatban, csak hogy idén karácsonykor pénzt spórolhassanak. A Kaspersky új kutatásából kiderül, hogy a vásárlók 84 százaléka hajlandó megadni a személyes adatait, például az e-mail címét és a telefonszámát a kereskedőknek, hogy nagy árengedményekre tehessenek szert az ünnepi vásárlásaik során.

A felmérésben részt vevők mindössze egynegyede (25 százalék) tud arról, hogy a karácsonyi vásárlások és a nagy akciók időszakában gyakoribbak az átverések, és ők nem is hajlandók kockázatot vállalni egy nagy árengedmény reményében. A válaszadók alig ötöde (17 százalék) mondta azt, hogy a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében csak nagy márkáktól vásárol.

A Kaspersky megállapításaiból az is kiderül, hogy a fogyasztóknak csak egy kis hányada van tisztában azzal, milyen problémákkal járhat, ha nem elég óvatosak az online vásárlásokkor – főleg azt tekintetbe véve, hogy az ünnepi időszak igencsak hírhedt az adathalász átverésekről. A válaszadók mindössze egyharmada (33%-a) mondta például azt, hogy nem hajlandóak illegálisnak kinéző weboldalon vásárolni, és még ennél is kevesebben (29%) gondolják úgy, hogy tisztában vannak az ismeretlen márkák által ajánlott, később esetleg átverésnek bizonyuló hatalmas árengedmények jelentette potenciális biztonsági kockázatokkal.

„Az online vásárlás nagyon csábító, és igen jó módszer arra, hogy könnyen megszabaduljunk a nehezen megkeresett pénzünktől. Remek akciókat és kedvezményeket kínáló e-mailek landolnak a postafiókunkban, és mindössze néhány kattintás után az áruk már úton is vannak az otthonunk felé anélkül, hogy egyáltalán fel kellene állnunk a kanapéról. Ez azonban még a legjobb esetben is kockázatos vállalkozás lehet. Miközben a különféle márkák már hetekkel az online kereskedők számára az egyik legforgalmasabbnak jósolt Fekete Péntek és ünnepi vásárlási időszak előtt szezonális akciókat hirdetnek meg, a csalók a szokásosnál is erősebben készülnek a mit sem sejtő fogyasztók kihasználására.”

– fejtette ki David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója. A szakértő szerint tekintve, hogy milyen évünk volt, bármilyen akció vagy komolyabb árengedmény rendkívül csábító lehet, hiszen sokan szeretnék a lehető legtöbbet kihozni az ünnepekből.

Az alábbi tanácsokat érdemes megfogadni a Kaspersky szerint: