Már most tudjuk, mit akar mindenki jövő karácsonyra

Okosszemüveget. Tudjuk, ilyesmi már most is létezik, és mégsem lett belőle hisztéria, szóval akkor miért is? Mert állítólag az Apple is beszállt a buliba.

Lehet valaki Apple-fan, vagy épp az almás eszközöket élből elutasító felhasználó, azért abban mindenkinek egyet kell értenie, hogy a cég valami nagyon fontosat tényleg jól tud. Ez pedig az, hogy az új technológiákat a szélesebb tömegek által is fogyaszthatóvá teszi.

Mire is gondolunk? Például az okostelefonra: a fogalom létezett az első iPhone előtt is, de akkor még csak az elszánt geekek használtak ilyesmit, erre jött az Apple, az akkori lehetőségek mentén atomjaira egyszerűsítette és szexiesítette a kezelést, és bumm, addig pár ezer ilyen eszköz fogyott, azóta meg milliók havonta. Ugyanez a helyzet a tablettel is, hiába létezett már a “táblaszámítógép” fogalma korábban, ahhoz az iPad kellett, hogy az egész világ rákapjon a dologra. Aztán persze, hogy azóta telefonból és tabletből is van sok ezernyi gyártó és márka, valamint abban is megoszlanak a vélemények, melyik a legjobb, de a piaci szegmens robbanásához az Apple kellett.

Azért emlegetjük most fel ezeket, mert okosszemüveg is van már a piacon itt-ott, de valahogy egyikből sem lett igazi tömeghisztéria, ráadásul a legjobban várt Google Glass be is fulladt, és bár elvileg a keresővállalat újratervezve megint nekifutna a dolognak, konkrétumot nem hallottunk róla azóta sem.

Viszont most elindultak a hírek arról, hogy az Apple már egész jól halad saját okosszemüvegével, szóval esélyes, hogy jövőre már azok is ilyet akarnak majd, akik ma még azt se tudják, hogy létezik ilyesmi.

A hír alapja az, hogy az Apple állítólag a szemhez közel elhelyezkedő kijelzőket tesztel. A Bloomberg által közölt, iparági forrásokon alapuló információ több oldalról is hihetőnek tűnik, ugyanis egyrészt az Apple az elmúlt időszakban felvásárolt egy csomó olyan induló vállalkozásokat, amelyek kapcsolódó technológiákat készítenek, másrészt a vállalat termékfejlesztése is olyan irányba mutat, amibe belefér egy újabb kiegészítő.

Az iPhone-ok pont a fent említett újdonság-korszakukat már rég kinőtték, ezért bár minden évben felvillan valami újdonság, mondjuk a nyomásérzékeny kijelző, vagy a dupla kamera, az Apple szép lassan elkezdte szélesíteni a mobilos kiegészítők körét. Az okosórák piacát szintén ők lökték meg az Apple Watch megjelenésével, és simán lehetséges, hogy az okosszemüveget is egy iPhone-perifériaként pozicionálnák, tehát egy olyan eszközként, amely a mobil egyes tartalmait képes megjeleníteni a szemünk előtt úgy, hogy ehhez nem kell a telefont kivenni a táskából vagy zsebből.

Emellett pedig Tim Cook is egyre többször nyilatkozik olyasmiről, hogy a kiterjesztett valóságban nagy fantáziát lát – innen pedig elkezdhetünk fantáziálni olyan Apple térképről, amely a szemünk elé, a valós utca látképére vetíti az irányjelzőket és extra információkat, vagy a videóhívás másik szereplőjének arcát helyezi el úgy a látóterünkben, hogy őt is lássuk, de közben egy fának se menjünk neki.

Jó kérdés persze, hogy jövő év végéig lesz-e valami az Apple-szemövegből, de ha a cég nem akar lemaradni a piacról (márpedig az új divatkütyük esetében inkább előtte szeret haladni egy ideig), akkor nem sokat késlekedhet.