Az Amazon bemutatta, hogyan fogja forradalmasítani a csomagszállítást

A drón 24 kilométeres távolságot tud megtenni, és olyan "érzékelő és elkerülő" technológiával szerelték fel, amellyel az útjába eső tárgyakat ki tudja kerülni.

Az Amazon videofilmen mutatta be csomagszállító drónjának mintapéldányát, amelyet két év alatt fejlesztettek ki.

A drónt népszerűsítő videoklip narrátora Jeremy Clarkson amerikai tévés műsorvezető. A reklámfilm azt mutatja be, hogy egy család harminc percen belül hozzájut az új focicipőkhöz, miután kiderül, hogy a régit szétrágta a kutya.

A film azt ígéri, hogy az Amazon a drónok egész családját állítja majd szolgálatba: “különböző tervezésűeket a különböző körülményekhez”.

A videón látható, amint a család által rendelt cipő dobozát belerakják a drón testébe, amely előbb függőlegesen emelkedik 120 méter magasba, mint egy helikopter, aztán vízszintesen repül a célig, akár egy repülőgép. A drón 24 kilométeres távolságot tud megtenni, és olyan “érzékelő és elkerülő” technológiával szerelték fel, amellyel az útjába eső tárgyakat ki tudja kerülni.

A reklám szerint a drón a célállomáson landol, kiejti a csomagot, aztán ismét felszáll és visszatér a kiindulási helyre.

Az Amazon még nem közölte, mikor állnak munkába a drónjai. A szövetségi légügyi hatóságok azonban júniusban azt közölték, hogy a cég a megfelelő biztonsági szabályozások alkalmazása mellett egy éven belül megszerezheti a szükséges engedélyeket.