Folyóiratot indított a Google

Különösebb hírverés nélkül indult útjára a mostantól negyedévente megjelenő Think Quarterly.

Az első kiadás egy 68 oldalas, vizuálisan megragadó alkotás, és olyan mélyenszántó és mélyreható írásokkal, amit az ember csak igazán komoly gazdasági, technológiai szaklapoktól szokott meg. Úgyhogy ha valakinek van néhány szabad perce és lazítani szeretne az agytekervényein, ne ezt válassza.

A lap – a cég profilja okán ez annyira nem meglepő – elsősorban tehát az üzleti élettel, a technológiai fejlődéssel és természetesen ezek kapcsolatával foglalkozik. Mindehhez sikerült olyan nagy neveket szerezni, akik már önmagukban is rendes olvasótáborral bírnak – például a Guardian tech-blogjának a szerkesztője vagy a Egyesült Királyság Vodafone-vezérigazgatója.

A Think Quarterly épp azért jelenik meg ilyen nehéz írásokkal és “csak” negyedévente, mert a készítők arra ösztönöznék az olvasóikat, hogy a mai (igen, klisé) felgyorsult világban az ember szakítson időt a reflexióra és a gondolkodásra is – ugyanis ez utóbbi egyike azon tevékenységeknek, ami nem akkor a legjobb, ha a leggyorsabb.

Az egyelőre nem világos, hogy a folyóirat a Google média irányába történő közeledésének számít vagy egyszerűen csak egy újabb, a felhasználók számára kellemes mellékprojekt. Persze az is lehet, hogy a sikeresség függvénye lesz ez is.

A Google saját bevallása szerint “ahogy a legtöbb vállalat, úgy mi is rendszeresen kommunikálunk üzleti partnereinkkel, hírleveleket küldünk, blog bejegyzéseket és nyomtatott kiadványokat készítünk. A szóban forgó rövid könyvet 1500 egyesült királyságbeli partnerünknek és hirdetőnknek küldtük el. Limitált példányszámban készítettük, és nem kereskedelmi célokat szolgál, csupán partnereinknek szól, de bárki, akit érdekel, megtekintheti weboldalunkon.

Kellemes olvasgatást.

AJÁNLOTT LINKEK:

Think Quarterly – angolul
További részletek a folyóiratról – angolul (Mashable)