Norris: A Forma-1-ben néha önzőnek kell lenned és magadra kell gondolnod, de ugyanakkor csapatjátékos is vagy

Piastri azt mondta, bízott Norrisban, és jogosnak érezte, hogy a csapatutasítás alapján visszavehette csapattársától az első helyet.

Oscar Piastri pályafutása első futamgyőzelmét aratta a Forma-1-ben, amikor elsőként intették le a Magyar Nagydíjon, de nem volt ökölrázás, könnyekig meghatódás, nem volt önfeledt ugrálás a szerelőkkel. Ami valahol érthető az előzmények után, a McLaren ugyanis annyira be akarta biztosítani az első és második helyet, hogy közben nehéz helyzetbe hozta a csapat pilótáit.

Bár Piastri állt jobban, a 45. körben mégis Lando Norrist hívták ki kerékcserére, majd két körrel később az ausztrál is a bokszba hajtott, de így is csak a csapattársa mögé jött vissza. A csapatrádión Piastrit nyugtatták, hogy Norris vissza fogja adni neki az első helyet, a csapatmegbeszélésen ugyanis abban egyeztek meg a pilótákkal, hogy a rajt után lehet viaskodni egymással, később viszont az lesz a kedvezményezett, aki jobban áll, márpedig ez Piastri volt az ominózus kiállásig.

Innentől fogva a csapat folyamatosan kérlelte-győzködte Norrist, hogy tartsa magát ahhoz, amit megbeszélték, még az is elhangzott, hogy a világbajnoki cím megszerzéséhez a csapatra és Piastrira is szüksége van.

Végül a 68. körben a brit látványosan lelassított, így csapattársa elment mellett, és megszerezte a futamgyőzelmet.

„Nagyon bíztam a csapatban és Landóban. Lando gyors volt a végén, ez világos, de a bokszstratégiánk miatt lényegében elém vágott, és szerintem igazságos döntés volt a végén visszacserélni a pozíciókat. Engedték, hogy szabadon versenyezzünk a győzelemért, feltéve, hogy a miénk lesz az első két hely. Ez meg is lett.

Nagyon bízunk egymásban, tiszteljük egymást, ezért nem kell aggódni egy ilyen helyzetben

– idézte a Boxutca Piastri nyilatkozatát.

A 23 éves ausztrál versenyző azt is hozzátette, megérti, hogy Norris nehezen nyugodott bele abba, hogy át kell adnia az első helyet.

„Természetes, hogy meg akarta tartani a helyezést. Ami engem illet, mindent jól csináltam a verseny első felében, egészen az utolsó kiállásig. Egyetlen oka volt, hogy a fordított sorrendben álltunk ki a két autóval: be akartuk biztosítani magunkat másokkal szemben. Ezzel vágott elém”.

Az egész sajtótájékoztató alatt szemmel láthatóan feszült Norris – aki második a vb-pontversenyben – azzal kezdte, keresnie kell a higgadt szavakat, ugyanakkor csapatszinten nagyon jól dolgoztak, és Mogyoródon egyértelműen ők voltak a leggyorsabbak.

„Hibátlan hétvégénk volt, a versenyt pedig a rajtnál veszítettem el, mert az nem sikerült jól és Oscar megelőzött. A csapat menet közbeni döntése miatt kerülhettem egyáltalán az első helyre, amit aztán a megbeszélteknek megfelelően visszaadtam a jogos tulajdonosának, Oscarnak” – fogalmazott a 24 éves versenyző.

Norris kiemelte, hihetetlen fejlődésen menet át a McLaren a tavalyi miami versenyhétvége óta, és a szezon előtt nem véletlenül nyilatkozta azt, hogy idén harcban lesznek a futamgyőzelmekért is.

Természetesen az élen haladva sok minden átfut a fejeden, ebben a sportágban néha önzőnek kell lenned és magadra kell gondolnod, de ugyanakkor csapatjátékos is vagy.

A múltban sokszor ő támogatott engem, én pedig így is hiszek abban, hogy még van esélyem megszerezni a világbajnoki címet, megfordítható az a különbség, ami köztem és Max között van” – utalt a mclarenes pilóta a címvédő Verstappen 76 pontos előnyére a vb-pontversenyben.

„Ha a folytatásban is követnek el a maihoz hasonló hibákat, akkor lehet esélyünk” – jelentette ki Norris Verstappen Lewis Hamiltonnal való ütközésére, valamint a Red Bull rossz stratégiai döntésére reflektálva.

Norris kiemelte, a rajtnál a második sebességi fokozatával valami nem stimmelt, emiatt lendületet veszített, és nem tudott az első helyen maradni. Hozzátette, Piastri megérdemelten nyerte meg a Magyar Nagydíjat, mert egész hétvégén remekül teljesített.

Azt azonban nem szabad kijelenteni, hogy miénk a legjobb autó, ugyanis a Red Bulloknak hét futamgyőzelmük van idén, és a Mercedes is nyert már pont ugyanúgy két versenyt, mint mi

– zárta Norris, aki szerint „az esetek 99 százalékában versenyezhetnek egymással Piastrival”, ugyanakkor néha bölcsebb, ha a megszerzett helyük megvédésére koncentrálnak.

A harmadik helyen záró Hamilton – akinek a mogyoródi volt pályafutása 345. versenyén a 200. dobogós helyezése – a Verstappennel való ütközéséról azt mondta: annyira emlékszik, hogy riválisa egyszer csak a semmiből előkerült mögüle, de meglátása szerint elég helyet hagyott neki, így ez egy egyszerű versenybaleset volt. Az, hogy a versenybírók is így látták-e, később derül ki, ugyanis a hétszeres világbajnokot a sajtótájékoztató után várták elbeszélgetésre.

„A tiszta versenytempónk továbbra sem az igazi, főleg ilyen meleg körülmények között, így aztán némileg meglepődtem, hogy az első szakaszban tudtam tartani a lépést Verstappennel. A második szakasz a kemény abroncsokon katasztrofális volt, de akkorra már jó volt a pozíciónk, ami a Hungaroringen rengeteget számít. Ennek is köszönhető, hogy dobogóra tudtam állni” – mondta a magyar pályán nyolcszoros győztes Hamilton.

„Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy a McLarenekkel felvegyük a versenyt, de a harmadik hely a miénk lehetett volna.

Sajnos a rossz stratégiai döntés miatt olyan helyzetbe kerültem, hogy támadnom kellett az előttem lévőket, de ebben a melegben túlmelegszik a gumi, amikor mások mögött haladsz

– összegzett Verstappen, aki a Hamiltonnal történt ütközésben a riválist látta felelősnek. „Elég sok kritikát kaptam Ausztriában, hogy fékezés közben irányt változtatok…nos, ezúttal elkezdtem egy előzési manővert, egyenesben tartottam az autót, ő pedig folytatta a jobbra kanyarodást még a féktávon. Erre nem számítottam, ezért blokkoltak a kerekeim” – jelentette ki a címvédő.

A vb az utolsó júliusi hétvégén folytatódik a Belga Nagydíjjal Spa-Francorchamps-ban.