A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Részletes leírás
A 2019-es Forma-1-es évad egyik nagy kérdése eldőlt a Japán Nagydíjon.
Sebastian Vettel és a Ferrari odapörkölt Japánban a Merciknek a Hagibisz tájfun miatt vasárnap, három órával az eredetileg tervezett versenyrajt időpontja előttre halasztott a Japán Nagydíj időmérő edzésén. 2006 óta nem volt olyan, hogy a Ferrari foglalja el az első két rajtkockát.
Közbeszólt a Hagibisz tájfun, ezért vasárnap, három órával az eredetileg tervezett versenyrajt időpontja előtt tartották a Japán Nagydíj időmérő edzését.
Aztán, nem sokkal később kiderült, mennyire más a futam, mint az időmérő. Az enyhén felhős, szeles időben Bottas Vettelt és Leclercet is lerajtolta, azonnal az élre állt.
A monacói autóversenyző összeakadt, ezzel kavicságyba lökte az ötödik helyről érkező Verstappent – a Ferrari és a Red Bull is sérült.
Leclercnek – aki a Verstapennel (18.) ellentétben nem esett ki, sőt a harmadik helyen autózott tovább – rá is szóltak a fülére, hogy azonnal menjen ki elemcserére, de tojt az utasításra, a negyedik körig erőlködött, hátha. Ráadásul eközben újabb bajt okozott – a sérült első szárnyáról leesett valami, ami Hamilton autóját találta el, az is megsérült.
A rajt után mindkét Ferrarit vizsgálták. Vettelt állítólagos kiugrása miatt nem büntették meg, Leclerc-Verstappen afférról a verseny után döntenek majd. Amúgy előbbi végül csak kiállt szárnycserére és eztán hátulról előzgette magát egyre előrébb, a baleset miatt, utóbbi a 14. körben végleg feladta.
Később, a kerékcseréket követően sem nagyon változott semmi, a két Mercedes – köztük Vettellel – a remek rajtjának és Hamilton leggyorsabb köréért járó bónuszpontnak köszönhetően behúzta, matematikailag is biztossá tette a konstruktőri világbajnoki címet. Ez a hatodik nekik zsinórban.