Igazán szép gesztussal kezdődött az idei Monacói Nagydíj: a rajtj előtt a versenyzők piros, NIKI feliratú sapkát vettek fel, majd körbeállták Niki Lauda pályán elhelyezett sisakját és egy perces néma tiszteletadással adóztak a hétfőn, 70 éves korában elhunyt osztrák világbajnok előtt.
Ilyen előzmények után indult el a verseny, ahol a rajtot követően Verstappen kis híján megelőzte Bottast, a végül a szombati kapitális Ferrari miatt csak a 15. helyről rajtoló Leclerc egy helyet javított, és Raikkönen koccant Stroll autójával, ezért visszaesett a 17. helyre. Amúgy az első kör után egy darabig semmi sem történt, pont úgy haladtak, mint ahogy beálltak a rajtrácsra.
Miközben az időjósok folyamatosan esőt vizionáltak, de egy-két cseppnél nem esett több, Leclerc, valamint Verstappen és Bottas összeakaszkodása borzolta némiképp a kedélyeket.
A ferraris a 8. körben koccant Hülkemberggel, amelytől defektes lett a gumija, és visszaesett az utolsó, 20. helyre. A 18 körben jelezte, hogy a dupla kerékcsere – lágy gumikat is kapott – sem segített, nehezen vezethető az autója, így hiába a hazai pálya, 10 körrel a koccanása után feladta a versenyt.
Szinte hihetetlen, de Monacóban úgy látszik a kerékcserék tartogatták a legnagyobb izgalmakat. A Leclerc-Hülkemberg kocc miatt elrendelt Safety Cart többen is kihasználták kerékcserére. Így tett Bottas, Verstappen és Vettel. A holland volt a leggyorsabb, így hajszállal gyorsabban jött ki a boxból, mint a Mercedes, és kicsit izmoztak egymással, össze is akadtak.
Az esetet később vizsgálták, és a holland pilóta öt másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai ütközés miatt.
Hamilton egy idő után folyamatosan panaszkodott a gumijaira, de a mérnöke folyton nyugtatgatta, mondván; nyugi, biztosak abban, hogy kibírja a verseny végéig a közepes abroncs. Mindez azért volt különösen érdekes, mert Verstappan sem állt ki kerékcserére, így az öt másodperces büntetését sem töltötte le – a szabály szerint vagy a kiállás alatt kell letöltenie, vagy a végén adják hozzá az idejéhez –, viszont folyton szorongatta az egyre idegesebb Hamiltont. A 71. körben majdnem meg is előzte:
Hamilton azonban pazarul tartotta magát – meg a kerekei is, amelyet kis túlzással rongyosra hajtott –, és begyűjtötte pályafutása harmadik monacói győzelmét, amelyet első sorban mérnökei és csapatfőnökei tán kissé kockázatos matekolásának és pedagógiai érzékének köszönhetett. Mivel Verstappentől levonták a végén az öt másodpercet, így a dobogó második fokára a végig csöndben autózó Vettel állhatott fel, míg a harmadik Bottas lett.
Kiemelt kép: Luca Bruno /MTI