A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Részletes leírás
A szakértők azt találgatják, vajon melyik pilótának kedvez és melyiknek okoz majd problémát a rádiózás azonnali beszüntetése.
Ahogy beszámoltunk róla, a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól beszüntették a rádiózást a Forma-1-ben. A szakértők persze rögtön elkezdték találgatni, melyik pilótának mit jelenthet ez. Kinek előny, kinek hátrány az, hogy a versenyzők magukra lesznek utalva a menet közben elvégezhető beállítások, például a fékerőelosztás, a motorüzemmódok, stb. terén?
Forrás: europress
Különösen érdekes mindez a világbajnoki címért csapaton belül is ádáz közdelmet folytató Mercedes istálló két pilótája esetében. Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója, az Autosport.com jelenlegi szakértője úgy látja, a változás Nico Rosbergnek kedvez.
„A rádiózások alapján úgy érzem, Lewisnak rendre több biztatásra van szüksége a versenymérnökétől, mint Nicónak. Hamilton ösztönösebb pilóta, jobbak a veleszületett képességei, Rosberg ellenben többet dolgozik együtt a mérnökeivel, felkészültebb az autója viselkedése tekintetében, így jobban kezeli a váratlan beállítási szituációkat” – fogalmazott Anderson.
A szakértő szerint Hamilton mellett mindössze az szól, hogy már háromszor is – 2007, 2008, 2010 – állt kiélezett harcban a világbajnoki címért, míg Rosberg most először.
Mit lehet és mit nem e hétvégétől?
LEHET
Visszajelzés a pilótának az üzenet tudomásul vételéről.
Saját köridő, részidő.
Rivális körideje.
A pilóta előtt haladó távolsága edzésen és versenyen.
„Gyorsíts!”, „Most kell belehúzni!”, „XY a valós ellenfeled” – ilyen típusú utasítások.
A forgalomra való figyelmeztetés edzésen és versenyen.
Az elöl haladók távolsága időmérőn, hogy a lehető legjobb legyen a mért kör időzítése.
Figyelmeztetés defekt miatt.
A gumitípus kiválasztása kerékcsere előtt.
Hány kört tett meg másik pilóta egy gumikeveréken.
A riválisok gumikeverékei.
Rivális autójának problémája.
Rivális lehetséges stratégiája.
Zászlós figyelmeztetések, biztonsági autó bevetése, egyéb küldő hatásokra való figyelmeztetés.
NEM LEHET
Rivális részideje, annak taglalása, hol gyorsabb vagy lassabb.
A motor beállításainak állítása, újraindítás.
Váltó beállításainak módosítása.
Az elektromos energia tárolójának állítása, felhasználható energiaszint módosítása.
Az üzemanyag-áramlás mértéke – kivéve, ha a versenyigazgató külön kéri.
Az üzemanyaggal való spórolás mértéke.
Differenciál beállításai.
A rajtprogram és a kuplung pozíciója rajtnál és boxkiállásnál.
Kuplung beállításai, többek között az erőátviteli pont meghatározása.
Rajt előtt a gumik felhevítése.
Fékek, fékerőelosztás beállítása.
Autó alapbeállításainak módosítása – kivéve, ha egyértelmű és súlyos gond van az autóval.
Válasz a pilóta technikai jellegű kérdésére (például: „Jó motorbeállítást használok?”).
Minden olyan üzenet, ami kódolt információnak tűnhet.