Rosberg profitálhat, Hamilton veszíthet a tilalmon

A szakértők azt találgatják, vajon melyik pilótának kedvez és melyiknek okoz majd problémát a rádiózás azonnali beszüntetése.

Ahogy beszámoltunk róla, a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól beszüntették a rádiózást a Forma-1-ben. A szakértők persze rögtön elkezdték találgatni, melyik pilótának mit jelenthet ez. Kinek előny, kinek hátrány az, hogy a versenyzők magukra lesznek utalva a menet közben elvégezhető beállítások, például a fékerőelosztás, a motorüzemmódok, stb. terén?

 
Forrás: europress 

Különösen érdekes mindez a világbajnoki címért csapaton belül is ádáz közdelmet folytató Mercedes istálló két pilótája esetében. Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója, az Autosport.com jelenlegi szakértője úgy látja, a változás Nico Rosbergnek kedvez.

„A rádiózások alapján úgy érzem, Lewisnak rendre több biztatásra van szüksége a versenymérnökétől, mint Nicónak. Hamilton ösztönösebb pilóta, jobbak a veleszületett képességei, Rosberg ellenben többet dolgozik együtt a mérnökeivel, felkészültebb az autója viselkedése tekintetében, így jobban kezeli a váratlan beállítási szituációkat” – fogalmazott Anderson.

A szakértő szerint Hamilton mellett mindössze az szól, hogy már háromszor is – 2007, 2008, 2010 – állt kiélezett harcban a világbajnoki címért, míg Rosberg most először.

Mit lehet és mit nem e hétvégétől?

LEHET

  • Visszajelzés a pilótának az üzenet tudomásul vételéről.
  • Saját köridő, részidő.
  • Rivális körideje.
  • A pilóta előtt haladó távolsága edzésen és versenyen.
  • „Gyorsíts!”, „Most kell belehúzni!”, „XY a valós ellenfeled” – ilyen típusú utasítások.
  • A forgalomra való figyelmeztetés edzésen és versenyen.
  • Az elöl haladók távolsága időmérőn, hogy a lehető legjobb legyen a mért kör időzítése.
  • Figyelmeztetés defekt miatt.
  • A gumitípus kiválasztása kerékcsere előtt.
  • Hány kört tett meg másik pilóta egy gumikeveréken.
  • A riválisok gumikeverékei.
  • Rivális autójának problémája.
  • Rivális lehetséges stratégiája.
  • Zászlós figyelmeztetések, biztonsági autó bevetése, egyéb küldő hatásokra való figyelmeztetés.

NEM LEHET

  • Rivális részideje, annak taglalása, hol gyorsabb vagy lassabb.
  • A motor beállításainak állítása, újraindítás.
  • Váltó beállításainak módosítása.
  • Az elektromos energia tárolójának állítása, felhasználható energiaszint módosítása.
  • Az üzemanyag-áramlás mértéke – kivéve, ha a versenyigazgató külön kéri.
  • Az üzemanyaggal való spórolás mértéke.
  • Differenciál beállításai.
  • A rajtprogram és a kuplung pozíciója rajtnál és boxkiállásnál.
  • Kuplung beállításai, többek között az erőátviteli pont meghatározása.
  • Rajt előtt a gumik felhevítése.
  • Fékek, fékerőelosztás beállítása.
  • Autó alapbeállításainak módosítása – kivéve, ha egyértelmű és súlyos gond van az autóval.
  • Válasz a pilóta technikai jellegű kérdésére (például: „Jó motorbeállítást használok?”).
  • Minden olyan üzenet, ami kódolt információnak tűnhet.

TILTÓLISTÁN

  • A váltóáttétel beállításai.
  • A gumik nyomása és hőmérséklete.
  • A váltó kopásának mértéke, hőmérséklete.