Újra csak a rajtra eshet be a HRT

A spanyol kis csapat eredetileg ezen a héten szerette volna pályára küldeni 2012-es autóját, de az egyelőre nincs kész. Az idő pedig egyre csak fogy.

A HRT eredetileg úgy tervezte, hogy az idei második, kedden Barcelonában kezdődő téli teszten már beveti 2012-es autóját, azonban a járgány kevéssel ugyan, de elhasalt a kötelező törésteszten, így nem küldhető pályára. A spanyol kis csapat 2010-ben és 2011-ben tesztek nélkül esett be a szezonnyitóra, idén változtatni szerettek volna ezen, azonban az idei, szigorúbb szabályok már nem engedik, hogy a töréstesztek teljesítése előtt a pályára lépjen az autó.

A spanyol As úgy tudja, hogy a nagy átszervezés alatt álló alakulat már kijavította az első törésteszt sikertelenségét okozó hibákat, azonban a csapat újraigazolt pilótája, Narain Karthikeyan a Twitteren elárulta, hogy az autó ezzel együtt még nem teljesítette a próbákat.

Az autónak még át kell esnie a törésteszteken” – írta, hozzátéve, hogy “mindannyian tudjuk, milyen fontos az utolsó (jövő heti) barcelonai teszt.”

Az indiai egyébként a tavaly októberi első Indiai Nagydíj óta nem vezetett F1-es járgányt, akkor ugyan beugrott a már nyár óta a helyére beültetett Daniel Riccardo helyett, de a két hete tartott jerezi teszt két napján csak Pedro de la Rosa vezette a 2011-es HRT-t.

Karthikeyan tavaly az Európa Nagydíjig ült a HRT-ben, majd Delhiben kapott újabb lehetőséget. A tervek szerint idén végigcsinálhatja a szezont, bár a kispénzű alakulat főnöke nem zárja ki teljesen, hogy 2012-ben is előfordulhat pilótacserebere.

“A jelenlegi elképzelés az, hogy az egész idényt végigviszi, de az F1-ben soha semmi sem garantált, minden egyes futamon keményen meg kell dolgozni a helyért. De a mostani álláspont szerint Karthikeyan és Pedro versenyez majd egész évben” – mondta Luis Perez Sala az Indo Asian hírügynökségnek nyilatkozva.


“Új az autó, új a csapat, azaz egy kicsit hátrányból indulunk idén. De úgy gondoljuk, hogy az előrelépés előtt néha egy kicsit vissza is kell lépni, most egyet hátrálunk, hogy aztán kettőt léphessünk előre. A cél az apránkénti folyamatos javulás. Ha sikerül a Marussia előtt maradnunk, azzal elégedettek leszünk, ha pedig közelebb juthatunk a Caterhamhez, akkor teljes lesz az öröm, de az elsődleges cél az elindulás, a megbízhatóság javítása és az év közbeni fejlődés”
– magyarázta a spanyol.

Címkék: forma-1hrt