Vagyonokat fizetett, hogy bajnok lehessen

Kell egyfajta megszállottság ahhoz, hogy valaki egy igazán jól felszerelt, új autó árát tolja bele egy mobilos játékba.

A free-to-play (F2P) játékok lényege, hogy ingyenesen is élvezhetőek, de ahhoz, hogy valaki hosszabb távon eredményes tudjon lenni, és ehhez ne kelljen egy fél életet beleölnie a dologba, jobban teszi, ha fizet, és bár alapvetően mikrotranzakcióról beszélünk, komoly összegeket bele lehet ölni játszadozásba. Tehát a F2P játékok olyanok, hogy bár tehetség is kell hozzá, azért az anyagiak elég sokáig tudják pótolni a megfelelő reflexek és a gyors gondolkodás hiányát.

Viszont bármennyire is jobban lehet boldogulni akkor, ha valaki pénzt szán a játékbeli fejlődésre, az ilyesmikre általában pár ezer forintnyi összeget szokott szánni egy átlagos játékos. Az tehát nem túl gyakori, hogy a 3,3 millió forintnak megfelelő 12 000 dollárt költsön egyetlen játékban: márpedig egy bizonyos Chief Pat nevű játékos pontosan ezt tette a Clash Royale című stratégiai-várvédős játékban, ám ez még nem minden, emellett ugyanis 18 000 dollárt (5 000 000 forint) költött a Clash of Clans nevű birodalomépítős játékra is. Mindez tehát azt jelenti, hogy a srác nem kevesebb, mint 8,3 millió forintnyi dollárt tolt bele a játékokba azért, hogy minél jobban fejlődhessen, ami egy igencsak felcifrázott, új családi autó árának felel meg hazai viszonylatban.

Chief Pat azonban azt mondja, egyetlen centet sem bánt meg, amit a játékba ölt, mert neki a YouTube a munkája és így üzleti jellegű kiadásnak tekinti az egészet, mivel a feliratkozóinak a legjobbat szeretné nyújtani. A “YouTube a munkája” dolog alatt esetében azt – a mostanság szinte már érthetetlenül népszerű – tevékenységet kell érteni, hogy ő játszik az előbb említett két játékkal, mások pedig nézik, és rajonganak érte. Nem újdonság a jelenség, idehaza is több YouTuber van, akiket több százezren bámulnak, és jelenleg ott tart ez a trend, hogy tulajdonképpen már akkor is hoznák a szokásos megtekintéseiket, ha semmi mást nem csinálnának, csak néma csendben ülnének percekig.

Chief Pat a YouTube-os játszadozásaiból mostanra közel 1,8 millió feliratkozót szedett össze, ami azt jelenti, hogy már egészen szép summát tud összeszedni a dologból, de az elköltött bő nyolcmillió forintnyi dollár azért így is rengeteg. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a pénzéért mégiscsak bajnok lett a srác, szóval ha neki ez volt a célja, és így érte el, akkor lelke rajta.