Nem a G-nap miatt „simicskátlanították” az euroAWK-t?

Legalábbis a ma már Adboard néven működő Euroawk Outdoor Kft. német tulajdonosa ezt közölte ma, hozzátéve, hogy már Simicska és Orbán látványos szakítása előtt hónapokkal megkezdték az új cég létrehozatalát.
Kapcsolódó cikkek

Mint arról beszámoltunk, nemrég Adboard Kft.-re változtatta nevét a 2015 februárjában, nem sokkal Simicska Lajos és Orbán Viktor több évtizedes barátságának látványos megromlását, az úgynevezett G-napot követően létrehozott, Simicska üzlettársától, Fonyó Károlytól már független másik magyarországi euroAWK-cég, az euroAWK Outdoor Kft.

A vállalat német tulajdonosa most a névváltás kapcsán is megjelent sajtóhírekkel összefüggésben egy állásfoglalást juttatott el hozzánk, melyben fontosnak tartja leszögezni, hogy az Adboard tulajdonosa, az euroAWK GmbH ugyan valóban 2015. február 16-án jegyeztette be az euroAWK Outdoor Kft.-t, amely 2017 októberétől Adboard néven működik tovább, de nincs összefüggés a cég bejegyzésének dátuma és a közéleti események, Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos közötti konfliktus februári kirobbanása, magyarán az emlékezetes G-nap között.

Nem kívánták tulajdonosaik között tudni Fonyó Károlyt

A német tulajdonos ma azt közölte: az euroAWK Outdoor Kft.-t nem az említett közéleti események miatt hozta létre, ők ugyanis az új vállalat létrehozását már a cégbejegyzés előtt hónapokkal előkészítették. A tulajdonos tájékoztatása alapján az 1993 óta Magyarországon is jelen lévő német cégtulajdonos azért látta szükségét, hogy új vállalkozást hozzon létre, mert a megelőző évek tapasztalatai alapján nem kívánta üzleti partnerei között tudni az EURO-AWK Budapest Kft.-ben – eredetileg 15 százalékos, mára már 0,79 százalékosra csökkent – tulajdonrésszel rendelkező Fonyó Károlyt. (Fonyó Károly Simicska Lajos üzlettársaként ismert – a szerk.) Az új céggel továbbá egy 100 százalékos tulajdonában álló céggel és saját reklámfelületeivel kívánta folytatni tevékenységét a magyar közterületi reklámpiacon az euroAWK, mely ezért döntött úgy hónapokkal korábban, hogy euroAWK Outdoor Kft. néven új céget hoz létre és reklámtevékenységét ebbe a cégbe szervezi át.

A mostani névváltásról azt írják még: az Adboard márka bevezetésével egy friss, modern arculatú céggel kívánnak jelen lenni a magyar piacon. Továbbá a mostantól új márkanév alatt megjelenő, százszázalékos német tulajdonban álló cégen keresztül kívánják több mint 2500 köztéri reklámfelületből álló eszközportfólióját ügyfeleinek, hirdetőinek rendelkezésére bocsátani. Azt is írják, hogy az 1993-ban alapított EURO-AWK Budapest Kft. a továbbiakban már nem értékesít reklámfelületeket. Ez az a cég, amiben még érintett Simicska üzlettársa.