Szavazhat az Év Internetes Kereskedőjére

Idén már tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője versenyt.
Kapcsolódó cikkek

Idén már tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője (Évker) versenyt, ahol a legjobb magyar online kereskedőket díjazzák, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján.

A díj legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése. A versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A közönség április 30-ig szavazhat kedvenc kereskedőire, a szavazók között nyereményeket is kisorsolnak.

Ruhát vesznek leginkább online a magyarok

Főként ruházati cikkeket és kiegészítőket vásárolnak online (41%) a magyarok. Ezt követik a különböző belépőjegyek (35%), a szállásfoglalások és az elektronikai eszközök (34-34%) a Mastercard legfrissebb e-kereskedelmi kutatása szerint. Arra a kérdésre, hogy miért választják a bevásárlás virtuális módját, a válaszadók elsősorban a kényelmet emelték ki (55%), de fontos szempontként értékelték a házhozszállítás lehetőségét is (45%). A harmadik leggyakrabban említett indok az volt, hogy így nem kell a tömeg és a sorállás miatt bosszankodni.

Az eNET internetkutató cég felmérése szerint a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt. 2016 közepére (ugyancsak az eNET szerint) a vásárlásoknak több mint harmada már Magyarországon is mobilon vagy táblagépeken történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan.

A szakmai versenyen idén már azok a webshopok is elismerést kaphatnak, amelyek egy-egy részterületen nyújtanak kimagasló teljesítményt. Így „a legjobb online kampányért”, „a legjobb vásárlói élményért”, is díjat lehet szerezni mind a kkv, mind a nagyvállalati kategóriában, de„a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők (E-Commerce Hungary, IVSZ, eNET, Testbirds, Next Wave Europe, GoodID). A díj főtámogatója a Mastercard.

Az idei „Évker” díjra pályázók első szűrése, a kétszer 21-es mezőny kiválasztása a vásárlók kezében van. Az Év Internetes Kereskedője díj közönségszavazása április 3-án kezdődött és április végén zárul. Látványos a közönségszavazásban részt vevők számának növekedése is, hiszen 2005-ben mindössze 6934-en akartak beleszólni a döntésbe, tavaly viszont már közel 24 ezer érvényes szavazatot adtak le. A végső döntést elősegítő vásárlók jutalma nem csupán az, hogy a díjért – és a vásárlók kegyeiért – versengő webshopok egyre jobb szolgáltatásokat nyújtanak a számukra, hanem (némi szerencsével) értékes ajándékokat is nyerhetnek a május elsejei sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a www.evker.hu oldalon olvasható.

A tavalyi versenyben a Lumenet.hu és a JatekNet.hu lett az Év Internetes Kereskedője. A 2016. februárban a Vilagitas.eu-ból alakult Lumenet prémium világítástechnikai webáruház ismertségének megalapozásában óriási mérföldkő volt az új márkanév bevezetése után néhány hónappal elnyerni az Év Internetes Kereskedője Díjat, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Lumenet utóbbi hónapokban megduplázza előző év azonos időszakához mért forgalmát. A Játéknet tulajdonosai –  a Modell és Hobby Kft.-vel megkötött üzlet keretében – azóta értékesítették legfőbb árucikküket, magát a boltot, a tranzakció még javában zajlik.