Egyre erősebb az Axel Springer digitális lába

Az egyik legnagyobb európai médiavállalat nemrégiben közzétett üzleti beszámolója alapján digitálisból származik a teljes vállalatcsoport reklámbevételeinek több mint 80 százaléka.
Kapcsolódó cikkek

Egyre nagyobb szeletet tesz ki az Axel Springer (AS) médiakonszern digitális üzletágának bevétele a cégcsoport teljes bevételein belül. A 2016-os pénzügyi évre vonatkozó beszámoló alapján ez az üzletág produkálta a médiakonszern összbevételének 67,4 százalékát, illetve a céges reklámbevételek 84,8 százalékát és a vállalatcsoport szintű teljes EBITDA (kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereségének) 72,5 százalékát.

A digitális terület gyors növekedését mutatja, hogy a digitális média konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított bevétele 10,7 százalékkal növekedett a megelőző időszakhoz viszonyítva. Egy másik ilyen mutató, hogy az Axel Springer digitális üzletágánál dolgozók létszáma a megelőző évi 15.023-ról 15323-ra emelkedett az év során végrehajtott felvásárlásaik következtében.

A digitális terület növekedésének is volt köszönhető, hogy a vállalat konszolidációs és árfolyamhatásokkal kiigazított összbevételei 4,1 százalékkal emelkedtek. A kimutatások szerinti 2016-os összbevételek nagyjából a 2015-ös (3294,9 millió euró) szinten stabilak maradtak.Az Axel Springer ezúttal 3290,2 millió eurós bevételt ért el. Ami a cégcsoportra vonatkozó teljes EBITDA-t illeti, ott 6,5 százalékos növekedést tudtak felmutatni, mellyel az előrejelzések felső sávjában végeztek.

A vállalat jó üzleti évére utal, hogy a cégvezetés osztalékfizetést is javasol a közgyűlésnek, méghozzá az előző évi részvényenkénti 1,8 euró helyett 1,9 eurót adnának a befektetőiknek. A cég egyébként nagyot erősített az apróhirdetéses üzleti modellek terén, lényegében az apróhirdetési üzletág vált a növekedés egyik motorjává.

Különösen dinamikus volt a fejlődés a digitális média területén a fizetős üzleti modellek vonatkozásában, ahol a szerves növekedés 14,7 százalék volt. A fizetős üzleti modellek szegmens nyeresége várhatóan megközelítőleg az előző évi szinten marad a következő időszakban.

Reklámbevételekből pótolják a terjesztési és egyéb bevételek csökkenését

Közölték, hogy a 2017-es gazdasági évben az Axel Springer prioritása a nyereségesség további fokozása lesz. A cég ezért főleg arra koncentrál majd, hogy optimálisan kihasználja az új akvizíciók által kínált és a meglévő üzletágakban rejlő potenciált, és fokozza a szinergiákat.

A vállalatcsoport tervei szerint az EBITDA a 2017 és 2019 közötti években stabil marad (205 millió euró – 225 millió euró), az enyhén csökkenő bevételek ellenére. A cég igazgatótanácsa ugyanis arra számít, hogy a reklámbevételek tervezett növekedése bőven pótolja majd a terjesztési és egyéb bevételekben várható enyhe csökkenést. Az EBITDA és a részvényenkénti kiigazított nyereség emelkedése az 5-9 százalékpont közötti sávban várható. Az apróhirdetéses üzleti modellek szegmensben a nyereség várhatóan eléri a kétszámjegyű szint alsó sávját – áll a cég üzleti beszámolójában.

Mathias Döpfner, az Axel Springer SE vezérigazgatója is a digitális terület növekedését emelte ki az üzleti jelentés adatai kapcsán:

A sikeres 2016-os év során további növekedési célú befektetéseket eszközöltünk és még inkább megerősítettük pozíciónkat mint Európa vezető digitális kiadóvállalata. Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyul: Jelenleg az Axel Springer rendelkezik a legjelentősebb bevételeket produkáló apróhirdetési portfólióval a világon, továbbá nagyszámú piacvezető termékkel rendelkezik. Gyorsan változó világunkban ugyanakkor jelentős igény van iránymutatásra és megbízhatóságra, amit csak erős médiamárkák képesek nyújtani. Ez évben még hatékonyabban törekszünk kihasználni a tevékenységeinkben rejlő potenciált, és a nyereségünk további növelésére koncentrálunk.