A szupergazdagok költekezése nem lassult: erős eladásról számoltak be a luxusmárkák

Az olyan ultragazdagokat kiszolgáló vállalatok, mint a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyavállalata nem érzik a gazdasági környezet romlását.

Sikeresen szigetelik el magukat a gazdaság lassulásától a luxusmárkák, miután bevételeik nagy része a gazdasági környezet romlására kevésbé érzékeny szupergazdagoktól származik – írja a CNBC, amit a Portfolio szemlézett.

Hiába szöktek az egekbe az élelmiszer- és benzinárak, valamint az utazási költségek,

az olyan ultragazdagokat kiszolgáló vállalatok, mint a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyavállalata erős eladásokról számolt be, ráadásul többen a profit-előrejelzésüket is megemelték. Eközben a tömegeket kiszolgáló Walmart, Best Buy vagy Gap rontottak pénzügyi kilátásaikon.

Bár a luxusipar mindig is rendelkezett bizonyos fokú rugalmassággal, a világjárvány óta fokozottan növekvő vagyoni egyenlőtlenségek csak még tovább erősítik az ágazat mostani erejét – értékelt Amrita Banta, a tehetős fogyasztókra szakosodott Agility Research & Strategy ügyvezető igazgatója.