Brutális gyilkosság áldozata a reklámban

Egy 1984-ben Franciaországban megölt négyéves kisfiú fotója került bele egy fesztivál magazinjába.

A képszerkesztő végzetes hibája miatt egy gyilkosság áldozatának fotója került a sávjci Montreux-i Jazz Fesztivál magazinja keddi számának egy reklámjába.

Mathieu Jaton fesztiváligazgató elnézést kért a végzetes tévedésért. A hibát egy húszéves grafikus követte el, aki a képet a Google Images internetes fotószolgálatától töltötte le, hogy a fesztivál védelmi szolgálatát reklámozza vele

“A fesztiválújság korrektúrájának olvasásakor sem tűnt fel senkinek, kit ábrázol a kép. Végül egy internethasználó hívta fel a figyelmünket rá” – közölte Jaton.

Fotó: AFP/Fabrice Coffrini

A kép a Montreux Jazz Chronicle című fesztiválmagazin utolsó oldalán jelent meg. A lapot 2-3 ezer példányban terjesztik. Jaton szerint a rendezők minden intézkedést megtettek a kinyomott példányok visszaszerzésére, emellett az internetről is eltávolították a kiadványt.

A fotón szereplő kisfiú ügye egész Franciaországot megrázta annak idején. A négyéves kisfiú megkötözött holttestét 1984. október 16-án találták meg a szülői háztól hét kilométerre egy folyóban, a tettes kilétére azóta sem derült fény.