Magyarország az egyik legfontosabb Burgenlandon

Az elmúlt években lendületesen növekedett a magyar turisták száma Burgenlandban, ezért mára Magyarország jelenti a második legnagyobb külföldi piacot a tartomány idegenforgalma számára - mondta Mario Baier, a burgenlandi idegenforgalmi szövetség igazgatója.

Az elmúlt tíz évben több mint háromszorosára, évi kilencezerről több mint harmincezerre nőtt a magyar vendégéjszakák száma Ausztria keleti határtartományában – mondta a Burgenland Tourismus vezetője. Ezt bizonyítja, hogy a tartományban tavaly összesen 2,9 millió vendégéjszakát számoltak.

Burgenland elsősorban hazai vendégközönséget vonz. Míg országosan harminc százalék körüli a belföldi vendégek aránya, itt az idegenforgalom 75 százalékát a belföldi turizmus teszi ki.

A külföldiek között – ahogy országos átlagban is – a németek vannak a legtöbben. A második legfontosabb piac pedig a magyarországi.

Tavaly a gazdasági válság hatására visszaesett a magyarok érdeklődése, mintegy harmadával kevesebben érkeztek, mint a korábbi években. “Az idén azonban, a gazdaság stabilizálódásával ismét számottevő növekedést tapasztaltunk” – tette hozzá Baier.

Leginkább pihenésre vágyó párok és családok érkeznek Magyarországról – jellemezte a magyarországi célközönséget Mario Baier. Az átlagos magyar vendég érdeklődése megoszlik a természeti látnivalók, a gasztronómia, a sport, a wellness szolgáltatások és a kultúra között – mondja. A legtöbben a negyven év alatti korosztályból kerülnek ki.

Címkék: külföld