A Pekingből érkező 38-as számú járat, egy Boeing 777-es, egyelőre ismeretlen okból jóval a leszállópálya előtt ért földet, és több száz métert csúszott a füvön, majd a pálya elején állt meg. (Az első jelentések még arról szóltak, hogy a gép Sanghajból érkezett).
A Heathrow-t működtető cég, a BAA londoni közleménye „kényszerleszállásnak” minősítette az incidenst, de azt nem ismertette, hogy a gép miért került bajba.
A helyszíni felvételek szerint a repülőgép a hasán feküdt, főfutóművek nélkül, de az orrfutómű kint volt. Az egyelőre nem ismeretes, hogy a szárnyfutók is ki voltak-e engedve a leszállás előtt, és földet érés után csuklottak-e össze, de a roncs alatt, illetve annak környékén nem volt nyomuk a kerekeknek. A kétmotoros repülőgép súlyos szerkezeti károkat szenvedett, hajtóművei és szárnyai összetörtek.
Hason csúszott a Boeing (Fotó:MTI)
Az utasok kimenekítésére szolgáló vészcsúszdák mindkét oldalon kinyíltak, és a tűzoltók habbal árasztották el a Boeing környékét. A mentőszolgálat első beszámolója szerint három utas könnyebben megsérült. A BAA azt közölte, hogy a gépből minden utast kimentettek.
Szemtanúk szerint a Boeing 777-es a megszokottnál jóval alacsonyabban, erősen balra dőlve közelítette meg a repülőteret.
Az incidensben érintett déli kifutópályát lezárták, de az északit rövid üzemszünet után ismét megnyitották. Mivel azonban a Heathrow a világ legforgalmasabb nemzetközi repülőtere, amely naponta 1300 járatot indít és fogad, az egyik pálya kiesése bizonyosan súlyos késéseket fog okozni.