A Fidesz és Karácsony mozgalma költötte a legtöbbet az előválasztásra

Pedig a kormánypárt nem indult, a főpolgármester meg visszalépett. A kormánypárti politológus Deák Dániel Facebook-hirdetéseire több jutott az előválasztás ideje alatt, mint Dobrev Kláráéra, Márki-Zay Péterről nem is beszélve.

A YouTube kasszájában egy hónap alatt 85,6 millió forintot, míg a Facebooknál 588,5 milliót hagytak magyar nyelvű politikai reklámokra, ez összesen 674 millió forint, vagyis a magyar politika szereplői nagyjából napi 21 millió forintot áldoztak erre a célra – írja a Telex, amely a szeptember 13. és október 12. közötti időszakot vizsgálta (ebben benne van az előválasztás első fordulója előtti hét, a teljes első forduló, a két forduló közötti időszak, illetve a második forduló eleje).

A Youtube-on:

Érdekes módon a Demokratikus Koalíció nincs a top 10-ben.

A kormányoldal és az ellenzék nagyjából egyenlően áll YouTube-költésben, nem úgy a Facebookon, ahol jelentős kormánypárti propagandafölényt talált a Telex.

A kép azonban még így sem teljes, hiszen a Fidesz mellett szereplő összeg csak a párt központi Facebook-oldalának hirdetéseit takarja, pedig a politikusok oldaláról is dőlnek a fizetett posztok. Ezeket is összesítve a Telex arra jutott, hogy összesen 369 millió forintot fordított a kormányoldal és 262 milliót az ellenzék az előválasztási kampány alatt a hirdetésekre.

Az ellenzéki szereplők közül

a hódmezővásárhelyi polgármester tehát nagyon kevés pénzből csinálta végig a kampányt.