2021-ben belép a XXI. századba a magyar állami ügyintézés

Az újszülöttről a kórházban felvett adatok alapján automatikusan kiállítják a lakcím- és adókártyát, személyit, és a családi támogatás is indul.

Szinte automatikussá válik a gyermekszületéssel, a házassági névváltoztatással, az elhalálozással, valamint a jogosítványszerzéssel kapcsolatos ügyintézés 2021 februárjától – mondta a Belügyminisztérium önkormányzatokért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.

Pogácsás Tibor a robotizálható ügyintézési folyamatok közül kiemelte, hogy a gyermek születése esetén a jövőben a kórházban felvett adatok, többek között az újszülöttről készült fénykép alapján, automatikusan történik

Elhalálozáskor a halál bejelentésével megkezdődik a hagyatéki eljárás és a közüzemi szolgáltatók értesítése.

Az államtitkár azt mondta: azt szeretnék elérni, hogy azokat a fejlett technikákat és technológiákat, amelyeket az emberek a hétköznapokban használnak, az államigazgatásban is elterjesszék.

Nem várható el minden korosztálytól, hogy ezeket a technológiákat befogadja, de őket is segíteni szeretnék olyan pontok kialakításával, ahol önállóan vagy segítséggel képessé válnak elektronikus ügyintézésre.

Ígérte, hogy az állampolgárok adatait tartalmazó adatbázisok védelmi rendszere a bankokéhoz hasonlóan biztonságos lesz.

(MTI)

Kiemelt kép: A törökbálinti kormányablak 2019. január 21-én, az átadás napján. Fotó: MTI/Máthé Zoltán