“Anyád a paraszt”

Az alábbi történet vélhetően mindennapos. Elgondolkodtató, hogy egy ilyen szituációt miért nem lehet parasztozás nélkül kezelni. Ez utasra és

Az alábbi történet vélhetően mindennapos. Elgondolkodtató, hogy egy ilyen szituációt miért nem lehet parasztozás nélkül kezelni. Ez utasra és járművezetőre egyaránt vonatkozik. Olvasónk BKV-nak írt levele következik.

Levelemet azért írom Önöknek, mert egy, a BKV alkalmazásában álló villamosvezető veszélyeztette az utasok testi épségét, valamint mindezt minősíthetetlen stílussal spékelte meg. 2014. július 23-án, este 8 órakor teljes lelki nyugalommal szálltam fel az Újbuda-Központ megállóban álló 41-es villamosra. Felléptem a járműre, már szólt ugyan az ajtók zárását előrejelző hangeffektus, de még gyorsan felpattantam rá, azonban az ajtó becsukódott, és a táskám beszorult az ajtóba.

Fotó: Wikipedia

Próbáltam kihúzni, de nem sikerült, így nem volt más választásom, szét kellett egy kicsit feszítenem az ajtót, mert a táskámban lévő kb. 200 000 forintnyi tartalmat nem szerettem volna, ha kár éri. Eközben kollégám, aki a megállóig elkísért, jelezte a sofőrnek az esetet, mire ő csak annyit válaszolt cinikusan, hogy “jó reggelt”. Kollégám nagyon felhúzta magát ezen, és közölte vele, hogy “nem kéne ilyen parasztnak lenni”, mire a villamosvezető visszaszólt neki, hogy “anyád a paraszt”, és elindult a villamos.

Ezek után a villamos szó szerint száguldani kezdett a következő megállóba, minden utasnak nagyon kellett kapaszkodnia, és biztos vagyok benne, hogy a megengedett sebességet túllépte. Én értem, hogy a sofőrnek tartania kell a menetidőt, de nem az utasokat kellene ezért büntetni, hiszen többen is majdnem elestek, több idős és gyerek is utazott a járművön!

Ezek után leszálltam a Hauszmann Alajos úton, odaálltam a villamosvezető ablaka mellé, és mutogattam a táskámra, abban a reményben, hogy legalább elnézést kér, mire az alábbi beszélgetés játszódott le:

– Mi van? – kérdezte agresszívan.

– Rácsukta a táskámra az ajtót! – válaszoltam teljesen normális hangvételben.

– Elindult a villamos! – rándította meg a vállát.

– De hát akkor még nyitva volt az ajtó, mikor én felszálltam! – replikáztam, azonban ekkor magam is meglepődtem, hogy milyen hangvételt ütött meg, ugyanis azt mondta, hogy:

– Süketke!

– Tessék??! – kérdeztem vissza hitetlenkedve, majd ezek után középső ujját felmutatta, becsukta az ajtókat és a szokott megengedhetetlen sebességgel tovább robogott. Több leszálló utas is tanúja volt az esetnek, mindenki megbotránkozva vigasztalt és megerősítettek abban, hogy ez valóban tűrhetetlen eset volt, illetve többen is hozzátették: “Ez a BKV…”

Én még soha nem tapasztaltam atrocitást BKV dolgozókkal kapcsolatban, én magam ügyfélszolgálaton dolgozom, ebből adódóan a tűrőképességem is elég magas, de ha én ilyen stílusban beszélnék a társaság ügyfeleivel, azonnal repülnék a munkahelyemről. Kérem az ügy kivizsgálását, hiszen a leírt adatok alapján Önök elég könnyen be tudják azonosítani, hogy melyik munkatársuk gondolja azt magáról, hogy ezt megteheti a fizető utasokkal.