Olcsó sétahajónak használják a BKV járatait a turisták

Akit nem zavar a tömeg és a kissé kényelmetlen utazás, sokat spórolhat a BKV új, fapados hajóin.

A rendkívüli utasforgalomra való tekintettel Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elrendelte, hogy a D12-es jelzésű hajójárat ne csak a csúcsidőszakban, a reggeli és a késődélutáni órákban, hanem egész nap közlekedjen. Az új szabály egyelőre csak egy napra érvényes, a hajók így 30-40 percenként követik egymást.

Nagy siker ez a BKV életében

A vasárnap óta közlekedő új dunai hajójáratokon már az első nap 2000 utas utazott, hétfőn pedig még ennél is többen. Délutánra már tumultus alakult ki. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt írja, tisztában van azzal, hogy egy új szolgáltatás bevezetésekor mindig nagy az érdeklődés. Azt ígéri, a kezdetek után a menetrendet majd az igényekhez igazítja, illetve egy átfogó szakmai javaslatot is kidolgoz a továbbfejlesztés lehetőségeiről, a járműpark korszerűsítéséről, illetve dolgozik már újabb hajóállomások építésén is.

A BKK azt állítja, mindent megtesz, hogy a járatait mindenki igénybe tudja venni. Az érdeklődés minden előzetes várakozást felülmúlt, ezért elnézést kér azoktól az utasoktól, akiket érintett a menetidő-növekedés, illetve akik nem fértek fel a hajókra.

Mindenkinek megéri

A Hír24 utánajárt, miért lehetnek ilyen sokan a hajókon. Egyrészt valóban egy újdonságról van szó, ezért nyilván sok fővárosi, illetve Budapestre látogató magyar turista is kipróbálja az új lehetőséget. De a járatokon sok a külföldi is, akik nyilván nem dolgozni járnak hajóval.

A turisták rájöttek – legyenek azok magyarok vagy külföldiek -, hogy nagyon sokat spórolhatnak: eddig egy sétahajókázásért a felnőtteknek 3, a diákoknak pedig körülbelül 2500 forintot kellett fizetni, de a gyerekek sem úszták meg 1500 forint alatt. Tehát egy négytagú család – két felnőtt, két gyerek – 9 ezerért mehetett egy kört, most azonban 1600 forintból megvan az élmény. Na persze nem teljesen ugyanaz. A Facebookon többen is panaszkodtak, illetve fotókkal illusztrálták, a 40 fokos kánikula ellenére hogyan állnak sorba a megállókban. Sokszor hiába, hiszen a félóránként befutó hajók annyira tömve vannak, hogy nem lehet felszállni rájuk.

A Mahartot nem zavarja a BKV sikere

A Hír24 megkereste a Mahart PassNave Kft.-t, ahol azt mondták, a céget nem érinti negatívan a BKV sikere, sőt örülnek annak. A cég képviselője szerint biztosan sokan vannak, akik örömmel veszik igénybe az új szolgáltatást, de az ő hajóikon sokkal magasabb szintű a kiszolgálás. A szép, kényelmes hajókon például 17 nyelvű idegenvezetés van, ami a BKV olcsó járatain nincs.