Minden pénzt a biztonsági őrökre költenek?

Olvasónk nem érti, hogy az utasok pénze BKV-n belül hová tűnik. A buszok lerobbannak, a villamosok állapota katasztrofális, a metrókról nem is

Olvasónk nem érti, hogy az utasok pénze BKV-n belül hová tűnik. A buszok lerobbannak, a villamosok állapota katasztrofális, a metrókról nem is beszélve. Szerinte pénzt ellenőrre és biztonsági őrökre költenek. Az is kérdés, hogy megér 9000 forintot ez a szolgáltatás?

Kedves BKV-figyelő!

Nem túl régóta, mindössze két éve lakom pesten, és ez idő alatt kénytelen vagyok igénybe venni a BKV-t is, hogy otthonomból eljussak a munkahelyemre. Ez idő alatt mindig is bérlettel jártam, bár a munkahelyem nem fizeti, így magamnak kell kinyögnöm a rá való pénzt. A város különböző útvonalain járva azonban megdöbbentő, mennyire elszaporodtak az ellenőrök. Ott állnak minden metrólejáróban, olykor keselyűkként várják a bliccelőket mozgólépcső tetején, megjelentek az Árpád hídnál, a Kálvin térnél, hogy csak két helyet említsek. Szó se róla, a lefelé való ellenőrzést igazságosnak tartom, nem ez a bajom a BKV-vel. A problémám az, hogy én havonta 9000 ft-ot fizetek (jelenleg, s lesz ez még több is!) azért, hogy utazhassak. De valahogy mégis úgy érzem, inkább kifizetem az ellenőrök hadseregét, s csak nagyon kis százalékot költök ebből utazásra. Nem vagyok biztos benne, hogy egy BKV-ellenőr kap-e fizetést akkor is, ha nem ad ki büntetést. Ha kap, akkor a jegy- és bérletvásárlók fizetik ki az ő kiskirálykodását, ha nem kap, akkor viszont a lehető legvisszataszítóbb állás a világon, hiszen a szerencsétleneken élősködik.

Mindeközben, hogy én és jó néhány utastársam havi 9000 ft-ot fizet, egy háztartásban ez rúghat sokkal fájdalmasabb összegre is, a buszok lerobbannak két megálló között, a metrókocsik ülései kijárnak a helyükről, még a hiper-új combino-villamosok ülései is kényelmetlenek, a többi villamos állapota katasztrofális, a négyes metró évek óta sosem fog elkészülni. Karszalagokra azonban van pénze a BKV-nek.

A.R.M.