Mi van, ha a turista jegyet szeretne?

Semmi. Vagy nem utazik, vagy bliccel. Keresgélhet működőképes jegyautomatát, ahol csak apróval vehet jegyet, vagy kereshet jegypénztárt is, bár

Semmi. Vagy nem utazik, vagy bliccel. Keresgélhet működőképes jegyautomatát, ahol csak apróval vehet jegyet, vagy kereshet jegypénztárt is, bár mindkettőből egyre kevesebb van Budapesten. Nem csak a turistáknak jelent problémát beszerezni az utazáshoz szükséges jegyet. Aki a külvárosban lakik, és ritkán használja a BKV-t az sem mindig tud jegyet venni, és a belvárosig bliccelnie kell.

Tisztelt Hölgyem / Uram!

Elég sok szó esik mostanában arról, hogy a BKV-nak komoly veszteséget okoznak a bliccelő utasok.  Jelen levelemmel arra szeretnék rávilágítani, hogy -számomra érthetetlen módon- sokszor maga a BKV tesz meg mindent azért, hogy még az se váltson jegyet a járataikra, akinek eredetileg szándékában állt.

Egy hétköznap este fél kilenckor barátomra várva mintegy 20 percet töltöttem a Blaha Lujza téri metróállomás felső részén. Ezalatt mintegy hat ember érkezett azzal -az Önök számára minden bizonnyal perverz és meglepő- igénnyel a mertóállomásra, hogy utazzon és ehhez jegyet váltson. 

Körülnéztek: a jegyeladó bodega rég zárva, automata nincs, a forgalmi ügyelet ablak lesötétítve, még véletlenül sem lehet látni, hogy ül mögötte valaki és aktívan teszi a semmit.  Megkérdezték hát a mozgólépcső tetejénél trécselő három BKV SS-t, mi ilyenkor a teendő?  És ekkor jött a számomra döbbenetes válasz: “ott szemben az aluljáró túloldalán, az újságosnál lehet jegyet kapni.”  (A magyartól eltérő nyelvű érdeklődőknek persze csak a BKV “európaiságát” bizonyítandó, annyi volt a válasz, lassan, tagoltan, kissé emelt hangon: AAAB-LAAAAK. Ehhez külön is gratulálok.)

Kérem Önöket, hogy számomra, mint éves bérlettel rendelkező utasuk és adófizető állampolgár számára, válaszolják meg a következő, egyszerűnek tűnő kérdéseket (mert nekem ez jár):

– mennyi jutalékot kap a BKV-tól független újságos a jegyek eladásáért?  (nem hinném, hogy olyan buta lenne, hogy ingyen vállalja)

– ha a forgalmi ügyelettel és a sötét (ruhás) útonállókkal együtt 4 ember van szolgálatban az állomáson, miért nem tud egyikük sem jegyet eladni?  miért kell ezért az utasoknak plusz időt elpocsékolni? (jó hosszú sor tud lenni az ominózus újságosnál)

– miért nincs (működő) automata a vélhetően nagy forgalmú Blaha Lujza téri állomáson?

– egyáltalán, milyen jogon kér jegyet a BKV az utasoktól, ha előzőleg nem teszi lehetővé a számukra annak megvásárlását?  (és itt nagyon nem jó válasz, hogy a város másik végén két héttel előbb kellett volna az utasnak előre gondolkodnia)

Válaszát várom.

Üdvözlettel: Salamon Gábor

ui: levelem az Index BKV-figyelő blogjának is mellékeltem.