Vevővadászat a neten: így bénáznak a webáruházak

Hogyan rontható el a webshop-alapítás, és mi az oka, ha mégsem pörög az üzlet? Tippek nem csak online kereskedőknek.

A vevőriasztó honlapok egyik ismérve, hogy elavultak vagy komolytalannak tűnnek. Ha a webáruháza úgy néz ki, mintha csak sebtében dobták volna össze, akkor ne lepődjön meg, ha az odalátogatók nem veszik komolyan. Az online értékesítésben a bizalom megteremtése rendkívül fontos, hiszen míg egy normál üzletben az eladó személyesen segíti a vásárlót, addig itt a honlapnak kell eladnia önmagát.

Ha több hónapja nem frissült a weblap, akkor könnyen egy alvó vagy már nem létező cég látszatát kelti. Ha csak egy kicsit is felújítja a terméklistát, vagy néhol átszerkeszti az oldalt, már az elég lehet ahhoz, hogy az érdeklődők lássák, törődik az üzlettel. Kevés lehangolóbb dolog van, mint amikor a ’Híreink’ menüpontban egy-két évvel korábbi információkat lehet látni – említett egy szintén gyakori hiányosságot Zajdó Csaba, a ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője.

Tippek

Mutatós a webshop, csak éppen senki sem tud róla

Zajdó Csaba szerint sokan arra számítanak, hogy ha kész a honlap, akkor a vásárlók majd véletlenül be fognak esni hozzájuk. Ez azonban korántsem ilyen egyértelmű, a marketing szerepe az e-kereskedelemben is nélkülözhetetlen, sőt…

Hirdetés nélkül az online bolt egy olyan garázscéghez hasonlítható, amely a külvárosban egy alagsorban működik. Ha nem tudnak róla a vevők, nem fognak odatalálni… Ha pedig véletlenül odatalálnak, nem lesznek bizalommal a cég iránt…

Barátságtalan vevőszolgálat és későn érkező futár

„Ha nem tudja megtartani a jelenlegi ügyfeleit, akkor felejtse el az újakat. Az internet világában, akár egyetlen elégedetlen vásárló is a cég bukásához vezető lavinát indíthat el” – hívja fel a figyelmet a szakértő. A webáruház csak a jéghegy csúcsa, a siker azon is múlik, hogy milyen a teljes cég, milyenek a munkatársak, mennyire működik jól a logisztika. Ne feledje, a webshop nagykövetei a vevőszolgálaton dolgozók és a terméket kiszállító futárok.

Tippek

Ha muszáj, akkor kezdetben így is spórolhat

Termékfeltöltés a webshop indításánál: ezt sem érdemes összecsapni, vagyis a minőségi termékleírásokat nem lehet kihagyni. De azzal sok időt megtakaríthat, ha olyan webáruházrendszert választ, amely lehetővé teszi a gyors tömeges adatfeltöltést – például Excel-fájlokból.

Egyedi dizájn vs. marketing: Ha muszáj választania, akkor inkább az előbbin spóroljon. Tipp: ha legalább havi 100 ezer forintot tud szánni a marketingre, akkor már érdemes egyedi dizájnt készíttetnie.