Nagyító alatt a bankok – Így látják a cégek

Hosszú idő óta a legfontosabb elvárás a banki partnerrel szemben a megbízhatóság, a gyorsaság és a jó ár-érték arány. Amivel igazán ki lehet tűnni a piacon az olyan többletszolgáltatás, mint a banki stratégiai partneri szemlélet.

A nagyvállalatok többsége elégedett a mostani banki partnerével és optimista a hosszú távú terveit illetően. A klasszikus szolgáltatásokat alapnak, a tanácsadói szemléletet hozzáadott értéknek tekintik a cégek – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából.

A pénzügyi vezetőknek általában jók a tapasztalatai a banki ügyintézés során. A nagyvállalatok jellemzően 2-3 pénzintézettel állnak kapcsolatban, csak egyharmaduknál fordul elő, hogy egyetlen számlavezető bankjuk van. A CIB kutatásából kiderült: sokszor az anyavállalat előírásai miatt van erre szükség, és a többség megfelelőnek tartja a jelenlegi bankkapcsolatok számát, csak egytizedük dolgozna a mainál kevesebb pénzintézettel – jellemzően takarékossági okokból.