Az Ipsos-Gemius párosé a netes közönségmérés

A netes médiumok és ügynökségek döntése alapján az Ipsos-Gemius konzorcium szolgáltatja az internetes közönségmérés adatait.

Megnyílt az út a minden piaci szereplő által etalonként elfogadott, korszerű internetes közönségmérési rendszer hazai bevezetése előtt. Az ügynökségek és a magyar online piacon meghatározó médiumok lényegében egy időben írtak ki pályázatot az ilyen mérésekben érdekelt kutatócégek számára, és mindkét pályáztató fél az Ipsos Zrt. és a Gemius SA alkotta konzorcium ajánlatát tartotta a legalkalmasabbnak.

Az ajánlatkérő médiacégek és a pályáztatásban részt vevő ügynökségek az azonos választást követően közösen folytattak tárgyalásokat a kiválasztott kutatókonzorciummal, amelynek eredményeként már elindulhatott a szerződéskötés folyamata is. Így az Ipsos-Gemius konzorcium által jegyzett gemius/Ipsos Audience online közönségmérési szolgáltatás biztosítja 2010 végéig (opcionálisan 2011-2012-ben) a piac számára az egyenértékes online közönségadatokat.

Kürti István, a Sanoma kereskedelmi igazgatója, a médiaoldal képviseletében a döntéssel kapcsolatban elmondta: „Az online piac hosszú távú fejlődésének érdekében nagyon fontos volt, hogy végre ez a terület is rendelkezzen egy egységes, valamennyi szereplő által elfogadott, transzparens és megbízható méréssel. Örülünk, hogy a kezdeti nézetkülönbségek ellenére sikerült az ügynökségekkel megtalálni a konszenzust közös célunk, a hirdetők minél hatékonyabb kiszolgálása érdekében. Az Ipsos–Gemius konzorciummal egy olyan partnerre esett a választás, amely egyesíti a technológiai képességeket és a médiapiaci, médiakutatói tudást, tapasztalatot, és elkötelezett az online piac fejlődése mellett.

Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke ezt a következőkkel egészítette ki: „Külön öröm, hogy egy olyan rendszert tudtunk választani, amely tucatnyi országban működik, régiónkban különösen erős, egyik fontos előnye, hogy a rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll, kielégítve a különböző országokban megjelenő újabb és újabb igényeket, amit a hazai piac is élvezni fog.”

Címkék: média