Öt év alatt Közép-Európa legtöbb utast szállító légitársaságává vált a Wizz Air, amely a következő években akár a dobogós helyet is megcélozhatja az öreg kontinens diszkont cégeinek toplistáján. Váradi József, a cég megálmodója, egyik alapítója és vezérigazgatója a tökéletes pillanatban választotta a legjobb üzleti modellt. Az uniós csatlakozás nyomán nyílt ki az égbolt Közép-Európa felett, 2004-től bárki szabadon indíthatott légijáratokat a frissen csatlakozott tagországokba.
Az ultra-low cost modell átültetését a közép-európai viszonyokra Váradi József ma is a cégtörténet talán legfontosabb innovációjának tartja.
„Ez a piac más” – mondta az iparági szereplők nagy része, régiónkra célozva. Mégis, volt, amit a Wizz Airnél Váradi annak ellenére sem csinált másképp, hogy sokan csak legyintettek rá. A legjobb példa erre az internet alapú jegyértékesítés. A régióban 2004-ben még igen alacsony volt az internetpenetráció. Váradi ellenben azt mondta, hogy ha olcsó lesz a jegy – márpedig az igen alacsony költségek miatt az tud lenni –, az utasok megoldják valahogy, hogy venni tudjanak belőle. Így is lett.
Váradi több bátor döntéséről és innovációs alapelveiről a Figyelő TOP200 című kiadványban olvashat. Az évtized leginnovatívabb cégvezetőjét október 16-án, a TOP 200 gálán hirdetik ki, addig ismertetjük a másik kilenc jelölt rövid életútját is.