Az Európai Bizottság november 25-én hozta nyilvánosságra, hogy feltételekkel ugyan, de jóváhagyja a MÁV Cargo felvásárlását. A brüsszeli versenyhatóság feltételül szabta, hogy a magyar és az osztrák vasúti teherszállítási piacon egyaránt második GYSEV szálljon ki a privatizációból.
A GYSEV tájékoztatása szerint az osztrák Speditions Holding GmBH kezében lévő 5,7 százalékos GYSEV részesedést a magyar állam vásárolja meg, a folyamat elindult.
A GYSEV megválik az osztrák vasúttal, illetve az RCA-val közös cégeiben lévő üzletrészeitől is.
A döntés értelmében a magyar-osztrák társaság eladja a BILK Kombiterminál Zrt.-ben, a logisztikai szolgáltatásokkal foglalkozó Logisztár Kft.-ben, valamint négy szállítmányozó cégben – az Intercontainer Austria (ICA), a Raabersped, a Hungarokombi, és a Hungaria Intermodal – lévő részesedését.
A részvényesek megállapodtak arról is, hogy az osztrák állam az Európai Unió versenyjogi hivatalának kérésére a jövőben nem vesz részt a GYSEV árufuvarozási tevékenységét befolyásoló döntésekben.
Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben úgy vélekedik: a MÁV Cargo privatizációból ugyan ki kellett szállnia a GYSEV-nek, de az egész folyamat, és a brüsszeli versenyhatósági döntés is azt bizonyítja, hogy a GYSEV valódi európai piaci szereplő.