PMSz-tag lett a KutatóCentrum

Az online piackutatással foglalkozó KutatóCentrum felvételt nyert a Piackutatók Magyarországi Szövetségébe (PMSz). A vállalat elsősorban a szakmai fórumokon való aktívabb részvétel lehetőségét, míg a PMSz az online kutatási terület erősödését várja a csatlakozástól.

A 2006-os adatokhoz képest 2008-ra meghatszorozta a vállalat kutatásokból származó bevételét, s egyre aktívabbak a szakmai életben is, ezért kérték felvételüket a PMSz-be. A cég tevékenységét a PPOS- (Privacy Policy Online Services) tanúsítvány szerint végzi, amely biztosítja, hogy gyakorlata megfeleljen az online adatkezelésre vonatkozó törvényeknek, az ESOMAR-hoz (European Society for Opinion and Market Research) való csatlakozással pedig vállalta a szervezet előírásainak és irányelveinek betartását is.

Nagyobb teret kérnek a szakmában

Barcza Enikő elsősorban a szakmai életben való nagyobb részvételt jelölte meg a PMSz-tagság legfontosabb előnyeként. Az üzletág-igazgató szerint ugyanis a piackutatás fontos változáson megy keresztül, és a szövetség tagjaként a KutatóCentrum is hatást gyakorolhat erre a folyamatra: „Az online kutatás hazánkban még gyerekcipőben jár, ezért elengedhetetlen bizonyos minimumkövetelmények felállítása. Ehhez állandó párbeszédet kell folytatnunk a piaci szereplőkkel, amire a szövetségen belül több lehetőség nyílik.”

A vállalat felvételével az online kutatás szakmai elismertsége is növekedhet. Barcza Enikő szerint ennek a módszernek a létjogosultsága egyre erősebb: „A legfrissebb adatok szerint a városi lakosság közel 60%-a használja az internetet, így ebben a csoportban már nemcsak célcsoportkutatások, de akár reprezentatív felmérések is végezhetők, ugyanakkor a teljes lakosság körében is egyre magasabb az internetpenetráció.”

Színesedő PMSz

Székely László, a PMSz elnöke szerint az új tag csatlakozása mindkét fél számára előnyös. „A felvételi eljárás során szervezetünk tagjai is megbizonyosodhattak róla, hogy a KutatóCentrum megfelelő tudományos és etikai elvek szerint végzi a tevékenységét. Ugyanakkor a csatlakozással a PMSz is színesebbé válik, mivel tagjaink döntő hányadára (ma még) nem jellemző az online adatfelvételen alapuló kutatás.”

Címkék: média