A szerb gazdasági minisztérium közlése szerint a Fiat 700 millió eurót fektet az vegyes vállalatba, és 70 százalékos lesz a részesedése. A szerb állam 300 millió eurót tesz a vállalkozásba, elsősorban állóeszközök formájában. A beruházáshoz 110 millió euró támogatást nyújt az állam.
A Fiaté lesz a Zastava
Belgrádban idén április végén írták alá azt a szándéknyilatkozatot, amely szerint 70 százalékban a Fiat konszerné lesz a ma még állami tulajdonban lévő kragujeváci Zastava gépkocsi gyár.
A Fiat azt is vállalta, hogy 2009 végéig elkezdi egy A-kategóriás, teljesen új modell gyártását, s évente 200 ezret fog előállítani belőle. Az üzem fejlesztésének második fázisában, 2010 végéig elkezdődik egy olcsó, B-kategóriás modell gyártása is, és ennek eredményeként a gyár teljes kibocsátása évi 300 ezer gépkocsira nő.
Gyártani kezdik a Seicentót
Korábbi szerb lapértesülések szerint az üzlet megkötése után azonnal, tehát már 2008-ban elkezdik gyártani Kragujevácon a Fiat Seicentót. A Zastavának eddig is voltak kapcsolatai az olasz konszernnel: torinói segítséggel beszerzett gyártósoron Zastava 10 néven már több mint egy éve készíti a Fiat Unót, s arra is megkapta az engedélyt, hogy néhány külföldi piacon, például Oroszországban eredeti nevén értékesítse a gépkocsit.
A gyárat azért kellett részben privatizálni, mert erősen veszteséges: évente 15 millió euróba kerül a szerb államnak, hogy törlessze az adósságait. Sajtóhírek szerint mihelyt a Fiat bevonásának eredményeként az üzletmenet fellendül, a szerb állam maradék 30 százalékos tulajdonrészét is értékesíteni akarja.