Minden szükséges engedéllyel rendelkeznek, így a kifogásolt megállóhelyi hozzájárulásokkal is. Ezeket – az Európai Unióban szokásos módon – térítés ellenében magántársaságoktól, állami autóbuszos cégektől kapták meg – jelentette ki az OrangeWays vezérigazgatója. A vezérigazgató példaként a Tesco buszmegállóit említette.
Elmondta azt is, hogy Romániában 100-150 autóbuszos társaság működik, és a náluk kétszer nagyobb Atlassib például fele annyi árért szállítja az utasokat, mint az OrangeWays. Így dömpingár alkalmazásáról szó sem lehet – tette hozzá.
Az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesülete (EKSZE) csütörtökön jelentette be, hogy az erdélyi közúti szállítók készek akár barikádokkal is megakadályozni a magyarországi személyautók és haszonjárművek áthaladását az erdélyi utakon, ha október végéig nem érkezik számukra kielégítő válasz az OrangeWays Zrt. romániai járataival kapcsolatban, és nem vonják vissza a cég engedélyeit.
Az OrangeWays engedélyeit a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) adta ki, és miután az Európai Unióban, amelynek Románia is tagja, a közúti személyszállítás piaca is liberalizált, a román hatóságoknak csak jóvá kellett hagyniuk a magyar engedélyt.