Kommunikáció
Van-e jó értekezlet?
Miért kell értekezletet összehívni? Kik vegyenek részt rajta? Mikor tartsuk? És mennyi ideig? Ki irányítson és miként? Hogyan rögzítsük az elhangzottakat?
Hogyan folytassunk párbeszédet?
Egyikünk kérdez, másikunk válaszol. A párbeszédhez két fél kell. De félreértés ne essék: ilyen esetben is csak magunkban bízhatunk! Ám a közönség most ott ül velünk szemben…
Hogyan szervezzünk sajtótájékoztatót?
Némi nyomozás után összeállítható a témában legtöbbet publikáló újságírók jegyzéke, elcsábítani sem nehéz őket – bár az érdekes téma legalább olyan fontos, mint a büfé.
Hogyan nyilatkozzunk meg monológban?
Eljutottunk végre-valahára a tartalomig! Egyelőre azonban még egymagunkban írjunk, beszéljünk. Szóljunk hozzá valamihez, tartsunk rövid prezentációt. Most az a legfontosabb, hogy mondandónknak legyen füle-farka.
Hogyan szólaljunk meg?
Ne szólj, szám, nem fáj fejem! Sok igazságot rejt a közmondás, csak nehéz megfogadni. A szép beszéd nem az „öngyógyítás” területe: gondjainkkal, ha szembesültünk velük, forduljunk bátran szakemberhez!
Üzlet és kommunikáció 2.
Ajándékot kapunk – díszdobozban vagy újságpapírba bugyolálva… Vagy még abba se. Micsoda különbség! Nincs ez másképp a kommunikációban sem.
Üzlet és kommunikáció 1.
Mi múlik a kommunikációnkon? Egyesek szerint minden, de ne higgyünk nekik feltétel nélkül! Érdemes végiggondolni, miféle váratlan helyzetekre kell felkészülnünk.
Karácsonyi kosár
Az év végi ajándékváltás erősítheti az üzleti és a személyes kapcsolatokat. De ehhez tudni kell, hogy mikor, hogyan és mit ajánlatos adni az itthoni és a külföldi partnereknek
Színe- és visszája
Környezetünk színei erőteljesen hatnak szervezetünk működésére, hangulatunkra, érzelmeinkre. Ez komoly befolyással lehet a cég teljesítményére.
Hogyan készítsünk vonzó árajánlatot?
Egy ügyfél megszerzésének talán legnehezebb fázisa az árajánlat elkészítése: a tartalom legyen versenyképes, az ár, a fizetési konstrukció legyen kedvezőbb a versenytársakénál.
Nyerő szín: a zöld
A kis- és középvállalatok számára is kiváló téma a pr szempontjából helyi és regionális szintű környezetvédő aktivitásuk. Sokszor ez nem is pénz, hanem ötlet kérdése.
Nem csak az ötcsillagosoké a világ
A luxusszálloda drága, viszont lerobbant, alacsony kategóriájú hotel kapujában találkozni a külföldi tárgyalópartnerrel felettébb kínos… Mi hát a megoldás?
Zöld mezőben üzletemberek
Egy éves golfklubtagság pályahasználattal nem kerül többe, mint egy két–három hetes síelés. A gyepen egyszerűbb ápolni az üzleti kapcsolatokat, mint a havas lejtőn.
Hibás kommunikáción borul a pályázat
Az uniós pályázatokkal nem csak pénz jár, hanem a beszámolási, előrehaladási jelentések mellett kommunikációs kötelezettségek is. Sokan hajlamosak ezeket félvállról venni…
Légy ismert, légy más!
Lassan másfél étvtizede a marketing, a kommunikáció és a public relations „betört” a kisvállalkozók mindennapjaiba. Ma már a pr-t sem csak sajtókommunikációra használják.
A cégeknek is van arca
Az a feladat, hogy a céget első pillantásra azonosítani lehessen, és megkülönböztessük a többi hasonlótól. A látványnak meg is kell ragadnia a lehetséges partner figyelmét.
Terítéken az üzlet
Egy munkareggelin, -ebéden vagy -vacsorán egy hagyományos tárgyaláshoz képest lazábban lehet üzletről beszélni.
Ötcsillagos álmok
Van, aki a presztízs miatt választja üzleti útjain a luxusszállodákat, mások a szabadságukat töltik szívesen fényűző körülmények között.
Hálózati tőke
A szociális ismeretségi hálózatok térhódítását hozta magával 2006 az interneten. A kapcsolatépítő oldalak lehetőségeit vállalatok is kihasználhatják.
Fekete, fehér, igen, nem?
Az ünnepélyes rendezvények öltözködési szabályainak merevségéből sokat oldottak a divat változásai, a társadalmi szabályok enyhülése és a fantázia.
A hírnév műhelyei
Hogy mikor forduljon egy kis- vagy középvállalat pr-ügynökséghez, az nem az árbevétel nagyságától függ, nem is a tevékenységi kör határozza meg.
Értékes tartalom
Fogalmazzunk tömören és világosan, gondoskodjunk gyakori frissítésről, legyen a honlapunkon szereplő tartalom egyedi, hasznos és érdekes.
Kreativitás és üzlet
Az idén tizenöt éves Hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség vezetője harminchét évesen kezdett bele új vállalkozásába. A sikerhez egy jó adag szerencse is kellett, mondja.
A hatékony prezentáció
Az információdömping közepette egy jól megtartott prezentációval el lehet érni, és meg lehet ragadni az üzleti partnerek figyelmét.
A cég címere az iroda
Az iroda sok mindent elmond vállalkozásunkról az ügyfeleknek – és az sem mindegy, hogy munkatársaink jól érzik-e benne magukat.
Táskámban az irodám
Az elegáns menedzser figyelmet fordít ruházatára és annak kiegészítőire. A stílusos megjelenésnek része az aktatáska még abban az esetben is, ha jóformán üres.
PR: arcoddal és neveddel
Ha már kialakítottuk és felfejlesztettük vállalatunk pr-tárát, akkor nincs más hátra: terjesszük ki szervezetten az egyes eszközöket cégünk teljes működésére.
A mecénás haszna
Hajdan a mecénások művészeket támogattak, sokszor csak a maguk szórakoztatására. Egy mai szponzornak sem kell lemondania a műélvezetről, ráadásul cégét is jó színben tünteti fel a nyilvánosság előtt.
Újságban nemcsak hirdetni lehet
Sok kisvállalkozás talán irigykedve szemléli a nagyvállalatokat, amelyekről rendszeresen tudósít az országos média. Pedig előlük sincs elzárva a sajtó nyilvánossága.
PR a falakon belül
A jó belső kommunikáció eredménye: sikeres, reakcióképes működés, motivált munkatársak, tájékozott döntéshozók.