Kétszázmillió az átlagos marketinges kereset

Másfél millió dollárt, azaz több mint kétszáz millió forintot keresett tavaly átlagosan egy marketingvezető az Egyesült Államokban, derül ki az Advertising Age legfrissebb kutatásából. A Dell marketingese kétmilliárd felett vitt haza.

15,5 millió dollárt, valamint hárommillió dolláros bónuszcsomagot kapott tavaly Mark Jarvis, a Dell marketingigazgatója. A vezető emellett egy kisrepülőgépet is használhatott, megkönnyítendő az ingázást a texasi iroda és kaliforniai otthona között. Jarvis a dobogó legfelső fokán áll azon a listán, amely 100 vállalat marketing-csúcsvezetőinek fizetését gyűjtötte össze.

A tíz legjobban fizetett főnök 2007-ben átlagosan mintegy 4,8 millió dollárt (kb. 700 millió forintot) tehetett zsebre. Az összeg egynegyede a valós jövedelem, egynegyede bónuszokból és egyéb, nem pénzbeli juttatásokból származott, míg a fennmaradó hányad részvények formájában vándorolt a vezetőkhöz. Az így megszerzett jövedelem mintegy 8,1 százalékkal magasabb, mint amihez egy évvel korábban juthattak hozzá a marketingesek. Ennek ellenére nem tekinthető álompozíciónak a marketingvezetői poszt, mivel a 100 vizsgált vállalatból 28-nál váltak meg egy év után a főnöktől.

Címkék: média