Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) álláspontja arról
egységes, hogy a fogyasztóvédelem erősítése nemcsak a vásárló, hanem a
szolgáltató érdeke is. A szövetség elismeri, hogy az eddiginél több tilalmat, a
vétkezőkkel szemben pedig szigorúbb fellépést és nagyobb bírságokat ígérő
célkitűzések jól szolgálhatják a fogyasztóvédelem erősítését, a kereskedők
számára pedig a tisztességesebb versenyt.
Ugyanakkor az OKSZ álláspontja szerint kétségeket támaszt a
javaslatcsomagnak az az eleme, amely a bírságkiszabás alapját a szolgáltató,
kereskedő árbevételéhez igazítja. A kormányjavaslat a 10 milliárd forintnál
nagyobb árbevételű vállalkozásoknál 600 ezer forintban szabná meg a
fogyasztóvédelmi bírság alsó határát, a legnagyobbat 2 milliárd forintban.
Az OKSZ álláspontja szerint a fogyasztóvédelmi
bírságkiszabás rendjének az elkövetett vétség súlyához, pontosan a kifogásolt
áru-, szolgáltatás értékére kell épülnie.