Hogyan csináljunk pénzt a Google-ból?

A webalapú pénzkeresés egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb formája a Google hirdetési alkalmazásainak használata.

Miért érdemes online hirdetni? – teszi fel a kérdést a hirdető. Számos érvvel támasztható alá az online hirdetések létjogosultsága. Egyfelől a kiemelkedő célozhatóság, s ezzel költséghatékony megjelenés valósul meg. Az online az egyetlen olyan médium, mellyel a döntéshozók napközben is elérhetők – közölte Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője.

Az internetpenetráció a fiatalok körében nagyon jelentős. A 15-17 éves korosztály 89 százaléka használja az internetet, míg a 17-24 évesek 74 százaléka fér hozzá a világhálóhoz. Az internetet használók jóval kevesebbet tévéznek, és kevésbé zavarja őket a reklám. Az online hirdetések a globális hirdetési torta 2-4 százalékos szeletét teszik ki. Az Egyesült Államokban az online reklámok felét a keresőhirdetések adják – summázta az internet előnyeit Peresztegi.

A magyar internetezők 59 százaléka a világhálón értesül először új információkról. A felhasználók 47 százaléka a neten bővíti ismereteit, 41 százalékuk a tájékozódás után offline vásárol termékeket (research online-purchase offline modell). A netezők 39 százaléka a weben hasonlítja össze egyes termékek árait, s 21 százalékuk már vásárolt is a neten. A felhasználók 49 százaléka már keresett utazási információkat a világhálón, s erre 74 százalékuk a Google-t használta.

Adwords: hirdetések, kampányok indítása

Az Adwords szolgáltatással hirdetéseket helyezhetünk el a Google hirdetési rendszerében, melyek a portál kereső találati felületén és egyéb, a tartalmi hálózatban kerülnek megjelenésre. Ez a hirdetési forma jóval hatékonyabb – mondja Peresztegi -, mivel a felhasználó keres rá a tartalomra, ezzel egyedi relevancia jön létre.

A hirdetés feladása (kampány indítása) egyszerű, feltöltéséhez és beállításához közel öt perc elegendő. Elsősorban az ügyfélkört adjuk meg nyelv és ország szerint, majd a hirdetési szöveg és a kulcsszavak (keresőszavak) megadása következik, s eztán kell kiválasztani a pénznemet és költségkeretet. Azonos kulcsszavak esetében online licittel dől el az elsőség. Az elbírálás pedig maximum 24 óráig tart, ekkor ellenőrzik, hogy megfelel-e a szerkesztői irányelvnek. A hatékonysága jó: a megjelenés ingyenes, csak kattintás után kell fizetni. A hirdetésen belül az is mérhető, hogy melyik kulcsszóra történő kattintásból érkezett a legtöbb értékesítés.

A kis- és közepes vállalatok számára nagy lehetőség, hogy hirdetésük akár a legnagyobb márkák közé is bekerülhet. A minimális hirdetési ár egy kattintásra két forint. A belépéshez egyszeri ezer forint befizetése szükséges. Az Adwords segítségével teljesen testre szabhatjuk hirdetéseinket, beállíthatunk napi vagy havi költségkeretet, tetszőleges maximális kattintási árat, azaz mennyit ér meg nekünk egyetlen kattintás a hirdetésre.

Tíz tipp az Adwords optimalizáláshoz:

1. Válasszon olyan kulcsszavakat, amelyek szorosan kapcsolódnak a termékhez, szolgáltatáshoz
2. Bővítse a listát a kulcsszavak egyéb változataival és kapcsolódó kifejezésekkel
3. Finomítsa a listát a túlságosan általános és hatástalan kulcsszavak eltávolításával
4. Célozza meg azt a földrajzi területet, amelyet kiszolgál
5. Pontosítsa a hirdetések célcsoportját kulcsszóegyeztetéssel
6. Csoportosítsa a kulcsszavakat
7. Próbálja ki kulcsszavait a Google keresőben
8. Érzékeltesse webhelye jelentőségét, és adjon okot a kattintásra
9. Gondoskodjon arról, hogy céloldala megfeleljen a hirdetésben foglalt üzenetnek
10. Tegye fel a megfelelő kérdéseket, aztán teszteljen, teszteljen, teszteljen

Adsense: hirdetések elhelyezése saját oldalunkon

Az Adsense program ingyenes, s a Google az oldalon elhelyezett hirdetésekre érkező kattintások száma után fizet. Azok számára lett kifejlesztve, akik releváns hirdetések megjelenítésével szeretnének hasznot húzni weboldalukból. Az Adsense az oldalak tartalmához kapcsolódó, dinamikusan előállított hirdetéseket kínál, melyek ország szerint célzottak.

A bevételeket részletes online jelentések segítségével követhetjük nyomon, melyek tartalmazzák az oldalak megjelenítésének és a kattintásoknak a számát, az átkattintási arányt és a teljes bevétel összegét is.

Címkék: Vállalkozás