Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.
A Danone a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal (például: „Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul”, vagy „Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják”) ruházta fel a „Könnyű és Finom” joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének – érvel a hivatal.
A GVH a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődő jogsértést követett el. Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy a cég már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.