Vékony Éva, a médiahatóság szóvivője elmondta: az adó azzal indokolta kérelmét, hogy telítődött a hazai rádiós piac, „általános, szórakoztató tartalmú rádióból több van, mint amennyit a magyar piac el tud tartani”, ráadásul a reklámtortából kihasítanak egy szeletet a műsorszolgáltatási díjat nem fizető közműsor- és nem nyereségérdekelt rádiók is.
Összeget meg nem jelölő kérelmükben arra is hivatkoznak, hogy a reklámköltések évek óta stagnálnak, versenytársaik közül pedig a Danubius és a Sláger Rádió díját is csökkentette korábban az ORTT – tette hozzá a szóvivő.
A Juventus Rádióval 1999 márciusában kötött 12 évre érvényes műsorszolgáltatási szerződést a médiahatóság; az adó koncessziós díja az idén mintegy 188,5 millió forint volt.