Ezért is várják a kereskedők a húsvéti nyúl érkezését, amikor véget ér a spórolás. A húsvéti időszak a forgalom tekintetében ugyanis egyes vállalkozások esetében a karácsony után az év második legjobb időszaka.
A hipermarketek is élvezték a húsvét gerjesztette többletköltést. A Tesco a március közepétől húsvétig tartó időszakban 600 tonna füstölt árut és 9,5 millió darab húsvéti csoki figurát értékesített. A rivális Auchannál a különböző csokoládék, cukrászati készítmények, sütemények, illetve alkoholok, borok, sörök, pezsgők és természetesen a sonkák iránt volt nagy a kereslet.
A Coop láncnál például a különféle édességek esetében a fogyasztói igények változását tapasztalták.
A parasztsonka, illetve a valódi csokoládéból készített figurák iránt megugrott a kereslet.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az idén különösen jól sikerült a húsvét a kiskereskedelemben. Ez minden választási évben így van, hiszen ilyenkor mindig megnő a bérkiáramlás, tehát a fogyasztók többségének van miből költenie.