98 milliárd forintnyi uniós támogatás infrastruktúrára

Magyarország 98 milliárd forintnyi támogatást nyert el a Kohéziós Alapból infrastruktúra fejlesztésre. Másik 79 milliárd 3 víztisztító beruházásra jut. Az M0 útgyűrű M3-as autópálya és 4. sz. közlekedési út közti keleti szektorának megépítésére 284 millió euró, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal rehabilitációjának folytatására pedig 107 millió euró támogatást nyert el az ország. A döntés nyomán Magyarország kiemelt [...]

Magyarország 98 milliárd forintnyi támogatást nyert el a Kohéziós Alapból infrastruktúra fejlesztésre. Másik 79 milliárd 3 víztisztító beruházásra jut.

Az M0 útgyűrű M3-as autópálya és 4. sz. közlekedési út közti keleti szektorának megépítésére 284 millió euró, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal rehabilitációjának folytatására pedig 107 millió euró támogatást nyert el az ország. A döntés nyomán Magyarország kiemelt közlekedési beruházásainak megvalósításához 2004 és 2006 között az Európai Bizottság mintegy 98 milliárd forintnak megfelelő összeg kifizetését biztosítja. A jelentős összeg a beruházások megfelelő előkészítése, átlátható pályáztatási, közbeszerzési eljárás és a megvalósítás szigorú ellenőrzése mellett vehető igénybe.

Magyarország – EU-s csatlakozásával – jogosulttá vált az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatására. Ez a támogatási forma nagy horderejű fejlesztések megvalósítását teszi lehetővé, akár 85 százalékos közösségi hozzájárulással. A támogatást közlekedéspolitikai döntések, kormányrendeletek alapján kijelölt és az Európai Bizottsággal egyeztetett beruházásokra lehet felhasználni, a pályázatok kedvező elbírálása esetén – áll a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közleményében.
A pályázatot több éves előkészítő munka előzte meg, így Magyarország már az uniós taggá válását követő hónapban be tudta nyújtani kérelmét a három nagyberuházás támogatására.