Jobban fogják büntetni a félrevezető reklámot

Az EU illetékes minisztereinek tanácsa elfogadta az Európai Bizottság javaslatát a félrevezető és agresszív kereskedelmi gyakorlat tilalmáról. A jelenlegi hazai szabályozásnál sokkal szigorúbb kereteket szabna a direktíva, amely várhatóan a jövő év elején véglegesül. Egyebek közt azt remélik tőle, hogy erősödik a fogyasztói bizalom. A tervezet értelmében a félrevezető gyakorlat kategóriába tartozik például, ha a [...]

Az EU illetékes minisztereinek tanácsa elfogadta az Európai Bizottság javaslatát a félrevezető és agresszív kereskedelmi gyakorlat tilalmáról. A jelenlegi hazai szabályozásnál sokkal szigorúbb kereteket szabna a direktíva, amely várhatóan a jövő év elején véglegesül. Egyebek közt azt remélik tőle, hogy erősödik a fogyasztói bizalom.

A tervezet értelmében a félrevezető gyakorlat kategóriába tartozik például, ha a kereskedő anélkül reklámoz különleges ajánlatot, hogy a termék készleten lenne, végkiárusítást hirdet, de nem tervezi a kereskedés megszüntetését, vagy hamisan állítja, hogy a termék megvásárlása nélkül veszélybe kerül a fogyasztó vagy családja biztonsága. Agresszív gyakorlatnak számít például személyesen, telefonon, faxon, e-mailben vagy más módon kéretlen, zaklató ajánlatokat tenni, nem kért termékért fizetséget követelni, vagy gyerek számára azt sugallni, hogy társai csak akkor fogadják el, ha szülei megveszik az adott terméket.