Magyar cégek Oroszországban

Harmincnyolc magyar cég vesz részt Oroszország legjelentősebb élelmiszeripari szakvására, a moszkvai PRODEXPO idei kiadásán, reménykedve az utóbbi évek gyors növekedése nyomán megélénkült importkereslet kihasználásában.A hétfőn megnyílt és péntekig tartó mustrán hatvan ország több mint kétezer vállalata mutatja be termékeit, köztük 800 külföldi kiállító. Magyarországot főleg húsipari, konzervipari és bortermelő-exportáló cégek képviselik, megjelenésüket az Agrármarketing Centrum [...]

Harmincnyolc magyar cég vesz részt Oroszország legjelentősebb élelmiszeripari szakvására, a moszkvai PRODEXPO idei kiadásán, reménykedve az utóbbi évek gyors növekedése nyomán megélénkült
importkereslet kihasználásában.

A hétfőn megnyílt és péntekig tartó mustrán hatvan ország több mint kétezer vállalata mutatja be termékeit, köztük 800 külföldi kiállító. Magyarországot főleg húsipari, konzervipari és bortermelő-exportáló cégek képviselik, megjelenésüket az Agrármarketing Centrum szervezte állami támogatással.

A Pick Csoport a szeletelt bacon után a drágább szalámiból is többet akar eladni, méghozzá lehetőleg a szupermarketláncokon keresztül, amelyek hányada az orosz kiskereskedelmi forgalomban is növekszik.

A Pick versenyképességét is javítaná, ha az EU-belépés nyomán hozzájutna az uniós mezőgazdasági exporttámogatásokhoz. Ez ügyben azonban még bizonytalanság van. Oroszország kifogásolja ezeket a szubvenciókat, és el akarja kerülni a terjesztésüket a belépőkkel folytatott kereskedelmére.

A magyar konzervipari cégek közül egyedül a Globus látja el a moszkvai üzleteket és piacokat saját raktárából. Fő gondja a forint erősödése a dollárral szemben. Hosszabb idő után tért vissza a PRODEXPO-ra a Kecskeméti Konzervgyár is.