Csak itthon világhírű a legtöbb hungarikum

Vitatott a hungarikumok megítélése az exportőrök körében. Egyesek az ország nemzetközi hírnevének erősítését remélik tőlük, mások szerint viszont legfeljebb a belföldi fogyasztók számára fontos ez a minősítés – olvasható a Népszabadságban. Ma még csak csekély gazdasági előnyre tehet szert versenytársaival szemben az a hazai vállalkozás, amely jellegzetes magyar terméket gyárt. Ez a hajszálnyi előny azonban [...]

Vitatott a hungarikumok megítélése az exportőrök körében. Egyesek az ország nemzetközi hírnevének erősítését remélik tőlük, mások szerint viszont legfeljebb a belföldi fogyasztók számára fontos ez a minősítés – olvasható a Népszabadságban.

Ma még csak csekély gazdasági előnyre tehet szert versenytársaival szemben az a hazai vállalkozás, amely jellegzetes magyar terméket gyárt. Ez a hajszálnyi előny azonban a jelek szerint sokaknak fontos, hiszen számtalan, különböző profilú cég nevezi termékét hungarikumnak.
A világ alig ismeri az általunk világhírűnek hitt jellegzetes magyar termékeket. A külföldön jobban eladható hungarikumok gyártói is inkább a márkanévre, mint a termék magyarságára építenek. Még a legjobbak is kénytelenek azonban megelégedni a lokális népszerűséggel, igazán világhírű terméknek az eladási adatok alapján egyedül a herendi porcelánt tekinthetjük.