MNB: elkészült a jegybank Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentése

  Budapest, 2016. március 17., csütörtök (MTI) – Elkészült az MNB Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentése, amely tartalmazza az elszámolás

Elkészült az MNB Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentése, amely tartalmazza az elszámolás folyamatának áttekintését, illetve az elmúlt másfél év összes fontos eseményét próbálja a fogyasztóvédelem szempontjából megvizsgálni – mondta Szabó József, a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ vezetője, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentését bemutató sajtótájékoztatón.

A jelentésből kiderül, hogy az MNB 2015 első negyedévétől 321 pénzügyi intézménynél indított úgynevezett témavizsgálatot az elszámolás, forintosítás és a szerződésmódosulások lebonyolításának ellenőrzésére, a jegybank emellett a kockázatok mielőbbi feltárása és kiküszöbölése érdekében folyamatosan figyeli a fogyasztóktól érkező jelzéseket és kérelmeket. A tavalyi év végéig a jegybank 104 alkalommal rendelt el ideiglenes intézkedést, 133 alkalommal élt fogyasztóvédelmi figyelmeztetéssel, amellyel felszólította a különböző intézményeket arra, hogy a kifogásolt magatartást haladéktalanul szüntessék meg. Az MNB együttesen 124 millió forint fogyasztóvédelmi és eljárási bírságot szabott ki a feltárt szabálytalanságok alapján – olvasható a jelentésben.