A palackok visszaváltása során az emberek fele problémába ütközik a MOHU gépeinél

Az emberek 56 százaléka szerint „jól céllal indult a változtatás, de a kivitelezés nem sikerült" az új rendszer terén.

A Publicus – a Népszava megrendelésére – felmérést készített a MOHU palackvisszaváltási rendszeréről, amely szerint az automatákat használni próbálók 47 százaléka találkozott valamilyen problémával.

A rendszer az emberek 68 százaléka szerint működik jól, vagy inkább jól, 56 százalék szerint „jól céllal indult a változtatás, de a kivitelezés nem sikerült”, és csak 32 százalék gondolja azt, hogy „az új visszaváltási rendszer hatékony módszer, hogy minél több palack kerüljön újrafelhasználásra”.

A kutatás szerint az emberek 69 százaléka szokott az 50 forintos visszaváltási díjjal terhelt palackos italokat venni, közülük 54 százalék már váltott vissza ilyeneket. A panelházakban 79 százaléka vitt már vissza csomagolást, a kertes- vagy társasházban élőknek nagyságrendileg a fele még gyűjti a palackokat, az emberek 15 százaléka azonban nem bajlódik a rendszerrel.

A teljes népességben öt százalék azok aránya, akik a Mol leányvállalata rendszerének hatására kezdték el szelektíven gyűjteni és visszaváltani a hulladékot, továbbá 22 százalék olyan boltban vásárol, ahol nincs automata. Az embereknek a leggyakoribb problémája az volt a rendszerrel, hogy a gép nem vett vissza minden palackot.