Fájhat a diszkontok feje, szintet lép a Tesco az árháborúban

Az áruházlánc januárban több mint 2000, februárban pedig több mint 400 termék árát vitte lejjebb, május közepétől pedig további több mint 2000 árucikkre vezet be az eddiginél alacsonyabb árakat – adták hírül. A vállalat többek között az energiaárak világpiaci mérséklődéséből, a forint árfolyamának erősödéséből, valamint a beszállítói árak csökkenéséből eredő árkülönbözetet adja tovább vásárlóinak, az átlagos árszintcsökkenés mértéke a 2000 termék esetén 9,4 százalék.

Az ármérséklést további több mint 2000 termékkel folytatja a Tesco: május közepétől az árszintcsökkenés mértéke ezeken a termékeken átlagosan 9,4 százalék. Ezeken belül is 60 árucikk ára 30 százalékkal vagy azt meghaladóan lesz kedvezőbb. Az utóbbi időben az energiaárak világszerte mérséklődtek, míg a forint árfolyama javult, ami számunkra is kedvezőbb üzleti körülményeket teremtett, ezért a fogyasztói árakban is szeretné az üzletlánc érvényesíteni ezeket a pozitív hatásokat.

„Ismét 2000-nél is több termék árát csökkentjük tehát, és bízunk benne, hogy szállítóinkkal együttműködve hamarosan további árcsökkentéseket jelenthetünk be. Ehhez a beszerzési árak további csökkenésére van szükség, ezért fontosnak tartjuk, hogy szállítóink áraiban is minél jobban megjelenjen a világpiaci változások pozitív hatása” – idézi a közlemény Pálinkás Zsoltot, a Tesco magyarországi vezérigazgatóját.

Az immár egy éve tartó Árgarancia programban mintegy 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrzi azokat. A hűségkártyával rendelkezők egyebek közt hetente jellemzően 20 terméket találnak a Tesco polcain és online „bombaáron”, melyek közül több termék is nagy, 50 százalékot is meghaladó árengedménnyel vásárolható meg.