Újabb sztrádaszakaszt adnak át, kilométerenként 2,3 milliárd forintért

Az M44 Békéscsaba és Kondoros közötti szakasza az ígértnél másfél hónappal korábban készült el.

Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, péntek délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel.

A 17,6 kilométeren egy bazaltbeton pályaszerkezettel készült turbó körfogalom, egy különszintű csomópont, két vadátjáró és hét híd épült meg. Kétsoprony térségében új pihenőt alakítottak ki, Békéscsabán pedig bővült a mérnökségi telep, amelynek feladata az elkészült szakasz üzemeltetése lesz – tudatták.

A kivitelező Duna Aszfalt Kft. január végéig, a szerződésben szereplő befejezési határidőig a Kondorosnál lévő ideiglenes csomópont elbontásán, a Fürjesi csomópontban a 44-es számú főút melletti kerékpárút korrekciójának befejezésén, valamint a felvonulási területek rendezésén, rekultivációján dolgozik majd.

Az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakasza nettó 41,4 milliárd forint magyarországi forrásból épült meg. A menetidő Budapest és Békéscsaba között a tavaly átadott 62 kilométerrel együtt akár 25 perccel is csökkenhet. Személygépkocsik számára továbbra is ingyenesen használható lesz az út.

Dolgozik a kivitelező az M44 Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán is. A főpályán – a műtárgyak kivételével – már végig aszfaltréteg van. A Tisza felett épülő 556 méter hosszú híd alépítményi munkálatai elkészültek, az előregyártott vasbeton hídgerendákat beemelték, a mederhidat tartó pilonok építése a befejezéséhez közeledik. Elindult az előkészítő munka Szentkirály és Lakitelek között is; a Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon pedig megkezdődött a területszerzés – olvasható a közleményben.

Az M44-es gyorsforgalmi út 110 kilométer hosszú lesz, 54,6 kilométernyi fejlesztés Békés megyében valósul meg.