20 százalék felett nőtt a burgonya, a friss zöldség és gyümölcs ára

A tojás és a dohány is 10 százalék felett drágult. Hatéves csúcson a maginfláció.
Kapcsolódó cikkek

A KSH firss jelentése szerint 2019. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. A Portfolio által megkérdezett elemzők csak 3,5 százalékra számítottak, így az adat kisebb meglepetést okozott. Közben a maginfláció 3,5 százalékról 3,8 százalékra, ami több mint hatéves csúcs.A  KSH munkatársa, Kollár Beáta is elmondta az adatok ismertetésekor, hogy a maginfláció utoljára 2012. decemberben volt ennél magasabb, 4,9 százalék. 2018. márciusban 2,5 százalékot mértek. Hozzátette: az alapmutató emelkedésében a szeszes italok, a dohányáruk, a járműüzemanyagok, valamint az idényáras élelmiszerek játszották a főszerepet. Az idényáras élelmiszereket és a járműüzemanyagokat nem tartalmazó maginfláció gyorsulásában a dohányáruk jövedéki adóemelésének erőteljes hatása érződik, hiszen ez a termékcsoport 10,9 százalékkal drágult tavaly március óta. (MTI)

12 hónap alatt, tavaly márciushoz képest:

1 hónap alatt, 2019. februárhoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,7 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,5 százalékkal emelkedett, ezen belül az idényáras élelmiszereké 2,0, a sajté 1,8, a liszté 1,7 százalékkal. A szeszes italok, dohányáruk 1,0, ezen belül a dohányáruk 1,3 százalékkal kerültek többe. A szolgáltatások ára 0,5 százalékkal nőtt, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 1,7 százalékkal kellett többet fizetni. A járműüzemanyagok 4,2 százalékkal drágultak.

2019. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal nőttek.

Kiemelt kép: Kummer János