Drasztikusan drágul a szállítás

Van gond, ezernyi, a fuvarozóknál.

Hatalmas mértékű, 15-20 százalékos áremelést javasol a két legnagyobb magyar fuvarozói érdekképviselet. És hogy miért? Az elmúlt időszakban több tényező is drágította a költségeiket:

Szóval van gond dögivel, ezért lépett fel közösen most a mintegy 3700 tagvállalkozást tömörítő szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a hazai nehéztehergépjármű kapacitás mintegy 25 százalékát reprezentáló Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – derül ki a napi.hu beszámolójából.

A drasztikusnak hangzó áremelés ahhoz kell, hogy ne legyen áruhiány a boltokban ősszel és télen, bizonygatták az érdekképviseletek.

Kiemelt kép: Kamionok állják el a Luxemburgba vezető E411-es autópályát egy kamionsofőr-tüntetésen a dél-belgiumi Spontin közelében 2016. április 4-én. A nemzetközi fuvarozókból álló demonstrálók a belga kormány által a több mint 3,5 tonnás járművekre kiszabott útadója ellen tiltakoznak. Az új rendelet értelmében az ország közútjain közlekedő belga és külföldi teherjárműveknek az útdíj bevallásához használt fedélzeti egységgel (OBU) kell rendelkezniük. (MTI/EPA/Olivier Hoslet)